|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۳۶۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و شهادت سیدالشهدا امام حسین(ع) گفت: در آستانه ماه محرم علاوه بر لزوم گرامیداشت و تاسی از آرمان‌های امام حسین(ع)  باید بر اهمیت قیام عاشورایی ایشان  و لزوم عبرت گیری از این قیام تاکید کرد.  

وی با اشاره به  پرونده هدایتی ادامه داد: حسین هدایتی فرزند علی اکبر از سال ۹۷ با عنوان اخلال در نظام اقتصادی کلان و پولی و خیانت در امانت به زندان رفته و به ۱۲ سال حبس و شلاق تعزیری و رد مال به میزان ۴۸۰ میلیاردتومان و انفصال از خدمت محکوم شده و پایان حبس او ۱۴۰۸ است و مشارالیه در ندامتگاه تهران بزرگ است.

ستایشی ادامه داد: این افراد یکسری رد مال دارند و هنر مدعی العموم این است اموال را  توقیف کند تا حیف و میل نشود.  اینها در  زندان‌ هستند. البته گفتنی است  اگر در زندان باشند مالی بدست نمی‌آید. باید تحت مراقبت باشند.  بعضی مرخصی یا بیرون می‌آیند تا اموال برگردد و البته  آن هم با تشخیص مقام قضایی است. اگر کسی می‌گوید فلانی بیرون بوده نه این طور نیست همه چیز روشن است. طی دوران حضور در زندان از مرخصی قانونی استفاده کرده است. محکوم اقدامات مناسبی در جهت رد دیون خود داشته است. در فرایند دادرسی رسیدگی هنر است ولی اگر تحقیق شد و به مجرمیت منجر شد و حکم صادر شد اگر اساس کار اجرا نشود، فایده ای ندارد.

وی ادامه داد:  نامبرده ۲۴۲ میلیارد تومان نقد داده است‌ که معادل نیمی از رد مال است و باقی رد مال اموال مکفی توقیف و معرفی شده و در حال پیگیری اقدامات اجرایی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین