|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۴
کد خبر: ۳۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
ناصر خیرخواه که خود از کسانی هست که سرطان را شکست داده است مجریگری این برنامه را برعهده داشت.
جشن شکر گزاری سلامت ۱۷ بهمن با حضور بهبود یافتگان بیماران سرطانی، کودکان کاشت حلزون شده، کودکان پیوند مغز استخوان شده، بیماران‌ ام اس، دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ه، هنرمندان و پیشکسوتان جامعه فوتبال در تالار اجتماعات بیمارستان شریعتی برگزار شد.

جشن شکرگزاری سلامت در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور جمعی از بهبود یافتگان بیماران سرطانی کودکان کاشت حلزون شده، کودکان پیوند مغز استخوان شده، بیماران‌ ام اس، دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هنرمندانی همچون رضا داوود‌ نژاد حسین محب اهری و ورزشکارانی همچون مایلی کهن، دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو دکتر سروش رئیس بیمارستان شریعتی برگزار شد.

ناصر خیرخواه که خود از کسانی هست که سرطان را شکست داده است مجریگری این برنامه را برعهده داشت.


 
در این طی این جشن از طریق اینترنت با پروفسور سمیعی چهره ماندگار پزشکی ایران و جهان و رئیس جامعه جهانی جراحان مغز و اعصاب ارتباط مستقیم گرفته شد.

افتتاح مرکز علوم اعصاب ایران در  اردیبهشت سال 95

پروفسور سمیعی چهره ماندگار پزشکی ایران و جهان و رئیس جامعه جهانی جراحان مغز و اعصاب،  در در طی ارتباطی که با اینترنت در جشن شکرگزاری سلامت که توسط باشگاه خبرنگاران با حضور جمعی از بهبود یافتگان بیماران سرطانی، کودکان کاشت حلزون شده، کودکان پیوند مغز استخوان شده، بیماران‌ ام اس، وزیر رفاه هنرمندانی همچون رضا داوود‌نژاد، حسین محب اهری و ورزشکارانی همچون مایلی کهن، دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو دکتر سروش رئیس بیمارستان شریعتی گرفته شد، گفت: این یک افتخار است که با نیرو و دانشی که خداوند به ما داده است بتوانیم انسانی را از درد و رنج نجات دهیم، چرا که در زندگی اطبا لذتی بالا‌تر از این نیست که سلامتی بیمار خود را ببیند.



 وی با بیان اینکه امروز در ایران به علم پزشکی بهای زیادی داده می‌شود، افزود: به بانیان این جشن بزرگ تبریک می‌گویم به که با برگزاری چنین جشنی سطح علمی ایران را به تصویر کشیده‌اند.

سمیعی به مرکز علوم اعصاب در تهران اشاره و تاکید کرد: در تلاش هستیم تا طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مرکز علوم اعصاب را در اردیبهشت سال 95 افتتاح کنیم که مطمئنا این مرکز در دنیا بی نظیر خواهد بود و این افتخار از آن ایران است.



 زندگیم را به خاطر درمان سرطان همسرم فروختم/۱۱ داروی دیگر بیماران خاص تحت پوشش بیمه رفت

 دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در جشن شکرگزاری سلامت گفت: من یکی از عزیزانم را یعنی همسرم را به خاطر سرطان از دست دادم، 10 سال پیش زمانی که در شرایط سخت شغلی قرار داشتم، متوجه شدیم که همسرم مبتلا به سرطان است، تلاش‌های زیادی کردم تا همسرم درمان شود به طوری که تمام زندگیم را فروختم و حدود نود میلیون تومان برای درمان هزینه کردم اما متاسفانه همسرم را از دست دادم.



وی با بیان اینکه من همسرم را به خاطر تشخیص دیر از دست دادم، افزود: بیماری یک واقعیت است و ما باید یاد بگیریم این واقعیت را به درستی درک کنیم. باید توجه داشت که خانواده دوستان نهاد‌های حمایتی جامعه و دولت باید از ابتدا در کنار یک فرد مبتلا به سرطان قرار بگیرند در حال حاضر ما نهاد حمایتی مناسبی در جامعه نداریم، زمانی روح خیر جمعی در جامه بالا بود اما امروز این خیر کمرنگ شده بنابر این باید کاری کنیم تا بتوانیم این روح را در جامعه دوباره زنده کنیم.

دکتر ربیعی با اشاره به اینکه در کشور سالانه ۱۱هزار میلیارد تومان دارو مصرف می‌شود، عنوان کرد: ۸۵درصد دارو‌ها تحت پوشش بیمه هستند و در مورد داروی بیماران خاص ۹۰تا ۹۵ درصد تحت پوشش بیمه قرار دارند که سهم دارو‌های خاص از ۱۱هزار میلیارد دوهزار میلیارد تومن است.

 وی ادامه داد: در دولت یازدهم ۲۵۰۰قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که ۳۰ قلم آن مربوط به داروی بیماران خاص است که دو هفتهٔ پیش 11 قلم از این تعداد تحت پوشش قرار گرفت.

دکتر ربیعی تاکید کرد: ما باید به سمت پیشگیری و غربالگری قرار حرکت کنیم و در تلاش هستیم که برخی از آزمایشات غربالگری تحت پوشش بیمه قرار دهیم، البته باید توجه داشت که ما دراین یک سال اخیر تمام هدفمان را روی طرح تحول گذاشتیم تا این طرح موفق شود.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه هزینهٔ درآمد سازمان تامین اجتماعی در دست خودمان است، طرحی داریم تا در آیندهٔ نزدیک کسانی که به بیمارستان‌های تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند هیچ هزینه‌ای پرداخت نکنند.



 
رتبه اول ایران در کاشت حلزون در خاورمیانه / کاشت حلزون بیش از ۶ هزار کودک ناشنوا را شنوا کرد

دکتر محمد اجلویان فوق تخصص جراحی گوش،  گفت: گفت: ما از نظر تکنولوژی کاشت حلزون گوش از دنیا چیزی کم نداریم و در منطقه از ترکیه هم جلو‌تر هستیم.

وی با بیان اینکه بیست وسه سال است که کاشت حلزون در کشور انجام می‌شود، افزود: رتبه ما درخاورمیانه در این زمینه اول است و تا به حال کاشت حلزون در بیش از شش هزار کودک ناشنوا انجام شده است و این کودکان نیز مانند مشابه کودکان سالم می‌توانند بشنوند و صحبت کنند.

وی تاکید کرد: تا چند سال پیش نوبت کاشت حلزون سه تا چهار سال بود اما امروز دیگر کسی در نوبت عمل کاشت حلزون قرار نمي‌گیرد در واقع یه کودک ناشنوا بعد از طی سه تا شش ماه مراحل قبل از عمل تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد.

 اجلویان با تاکید براینکه تعداد مراکز کاشت حلزون یازده مرکز است، افزود: جراحی قسمت کوچکی از فرایند شنوایی است و قسمت عمده آن توانبخشی است.

وی خاطر نشان کرد: هزیته این عمل پنجاه میلیون تومان است که شش میلیون تومان آن را خانواده کودک و بقیه آن را دولت می‌پردازد البته خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

 

افتتاح بزرگترین مرکز درمان سکته مغزی در ایران

دکتر سروش رئیس بیمارستان شریعتی ۱۷ بهمن در در طی ارتباطی که با اینترنت برقرار شد، گفت: بیمارستان شریعتی یکی از قطبهای درمان مم کشور در زمینه بسیاری از بیماری‌ها همچون گوارش پیوند مغز استخون غدد جرای قلب پیوند کلیه است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان مجهز به مر کز پزشکی هسته‌ای است و دومین مرکز پت اسکن کشور محسوب می‌شود افزود: سانتر گوارش این مرکز به قدری از نظر علمی قوی است که مرکز گوارش این بیمارستان رنکینگ هشتم جهان را دارد.

سروش ادامه داد: در طی طرح تحول کلیه فضاهای بیمارستان بازسازی شده است تا در شان مردم باشد یکی از برنامه‌های ما این است که سال آینده مدرن‌ترین اتاق استروک (سکته مغزی) را راه اندازی کنیم تا بتوانیم این بیمارستان را به یک مرکز مجهز درمان اموزش و تحقیقات سکته مغزی در کشور تبدیل کنیم.

رضایت نسبی 80 درصدی مردم از وضعیت دارویی

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بهترین پاداش برای یک پزشک سلامت بیمار او است. حدود یک سال پیش که طرح تحول سلامت نهایی شده بود کسی تصور نمی‌کرد که به چنین میزان رضایتمندی برسیم اما دولت تصمیم گرفت بخشی از اعتبارات را برای کاهش آلام مردم و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کاهش دغدغه بیماران اختصاص دهد.

 وی با بیان اینکه امروز همه مردم با مراجعه به بیمارستان‌های دولتی تمام نیازهای درمانی خود را تامین می‌کنند، افزود: سهم پرداختی بیماران برای هزینه‌های درمانی کمتر از شش درصد است در حالی که سال گذشته میانگین سهم پرداختی بیماران ۳۷ درصد بود. مردم تا سال گذشته ۶۰ درصد ملزومات خود را از بیرون بیمارستان تامین می‌کردند در حالی که امروز بیماری برای تهیه ملزومات به بیرون بیمارستان نمی‌رود.

دیناروند ادامه داد: یک سال پیش تنها ۱۵ در صد دارو‌ها در بیمارستان بود و بیمار بابد برای تامین دارو به بیرون مراجعه می‌کرد اما امروز این آمار به ۳ درصد رسیده است، باید توجه داشت ۸۰ درصد مردم از وضعیت دارویی و خدمات درمانی کشور رضایت نسبی و ۵۰ درصد از مردم رضایت کامل دارند.

وی به پیشرفتهای دارویی کشور به خصوص در زمینه بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی اشاره و تاکید کرد: ما در این دو حوزه دارویی به قله‌های علمی نزدیک شدیم به عنوان مثال تنها در یکی از آزمایشگاهای تولید نانو دارو کل تولیدات این ازمایشگاه به تعداد کل داروهای ۲۰ سال گذشته در کشور است.

دیناروند خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم گام‌های بعدی را برای پیشرفت برداریم. در این راستا باید برای اصلاح شیوه زندگی که برای پیشگیری از بیماری‌ها ضروری است بیشتر کار کنیم، چراکه اصلاح شیوه زندگی می‌تواند نیاز ما را به درمان و هزینه‌هایش کم کند.



 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین