|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۳۶۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
علی اُف و پاشینیان که به دعوت رئیس شورای اتحادیه اروپا در این نشست حساس حضور یافته‌اند، با وساطت میزبان در خصوص عادی سازی روابط و همچنین مذاکرات صلح ارمنستان و آذربایجان مذاکره کردند.

ایرنا: شهر بروکسل بلژیک امروز (شنبه) میزبان الهام علی‌اُف رییس جمهور آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و شارل میشل رییس شورای اتحادیه اروپا برای مذاکره در خصوص عادی سازی روابط، امضای پیمان صلح و پایان دادن به منازعه بیش از ۳۰ ساله دو همسایه قفقاز جنوبی بود.

به گزارش خبرگزاری آذرتاج، در دیدار حساس امروز که با وساطت اتحادیه اروپا برگزار شد، طرفین در خصوص گام‌های عملی مفاد پیمان صلح و چگونگی عادی سازی روابط مذاکره کردند.

رسانه های جمهوری آذربایجان بدون اشاره به مفاد و جزئیات این مذاکره حساس اعلام کردند که این دیدار در مقر شورای اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شده است.

علی اُف و پاشینیان که به دعوت رئیس شورای اتحادیه اروپا در این نشست حساس حضور یافته‌اند، با وساطت میزبان در خصوص عادی سازی روابط و همچنین مذاکرات صلح ارمنستان و آذربایجان مذاکره کردند.

انتظار می رود شارل میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا درباره نتایج این نشست بیانیه ای را منتشر کند.

دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری آذربایجان با انتشار اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا قبل از انجام دیدار سه جانبه امروز، در تماس تلفنی با الهام علی اُف رئیس جمهور آذربایجان در خصوص روند مذاکرات گفت‌وگو کرده است.

خبرگزاری آذرتاج گزارش داد که در این گفت‌وگوی تلفنی، آنتونی بلینکن با اعلام حمایت از مذاکرات پیمان صلح بین ارمنستان و آذربایجان، بر اهمیت رویکرد خلاقانه و سازش محور در روند مذاکرات تاکید کرد.

بنا به گزارش این رسانه، وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اهمیت تردد در مسیر جاده لاچین-خانکندی، خواستار توجه و نگرش مثبت طرف آذری در مذاکرات برای دستیابی به صلح پایدار شد.

بنا به اعلام آذرتاج، رئیس جمهور آذربایجان نیز در این تماس تلفنی بر تلاش کشورش به منظور دستیابی به صلح و عادی سازی روابط با ارمنستان تاکید کرد.

بنا به گزارش این رسانه، الهام علی اف اعلام کرد که آذربایجان خواهان امضای پیمان صلح بین کشورش و ارمنستان است و برای رسیدن به این هدف، نشست بعدی در سطح عالی با طرف ارمنی در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

بنا به اعلام آذرتاج، رییس جمهور آذربایجان مدعی شد که با وجود سازمان‌دهی و انتقال منظم محموله‌های بشردوستانه برای ارامنه ساکن شهر خانکندی مرکز قره‌باغ از طرق گذرگاه پاسگاه ایست بازرسی و گمرکی ایجاد شده در مرز لاچین، مواردی از قاچاق تحت پوشش محموله‌های بشردوستانه کشف شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین