|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۳۶۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
دونالد ترامپ در بیانیه‌ای که از طریق کارزارش برای انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد، گفت: "بایدن همین هفته گذشته به طرزی شوک آور پذیرفت زرادخانه‌های تسلیحات ما چنان به طرز شدیدی خالی شده‌اند که مهمات آمریکا دارد ته می‌کشد."

ایسنا: رئیس جمهور سابق آمریکا جو بایدن را به دلیل صدور دستور اجرایی استقرار ۳۰۰۰ تن از سربازان ذخیره در اروپا متهم به سوق دادن کشورش به سمت جنگ جهانی سوم کرد.

به گزارش پایگاه نیوزماکس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هشدار داد، دستور اجرایی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا برای به کار گیری ۳۰۰۰ نیروی ذخیره برای عملیات‌ها در اروپا حاکی از این است که "تشدید بی ملاحظه تنش توسط او در اوکراین دارد به شکلی فاجعه بار ارتش آمریکا را تحت فشار قرار می‌دهد."

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای که از طریق کارزارش برای انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد، گفت: "بایدن همین هفته گذشته به طرزی شوک آور پذیرفت زرادخانه‌های تسلیحات ما چنان به طرز شدیدی خالی شده‌اند که مهمات آمریکا دارد ته می‌کشد."

ترامپ ادامه داد: "حالا می‌بینیم که تعداد سربازان هم چنان در حال کم شدن است که سربازان ذخیره را مجبور به پشتیبانی از سیاست فجیع بایدن در اروپا می‌کند در حالی که مرزهای خود ما بی دفاع باقی مانده‌اند.

دستور اجرایی اخیر بایدن برای اعزام این نیروهای ذخیره به اروپا در حالی روز جمعه اعلام شد که سال گذشته میلادی هم ده‌ها هزار نیروی ذخیره آمریکا بعد از حمله روسیه به اوکراین به اروپا فرستاده شدند.

هنوز مشخص نیست آیا لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به زودی این نیروهای ذخیره را اعزام خواهد کرد یا خیر.

ترامپ بعد از صدور این دستور هشدار داد که خطرناک بودن این سیاست ثابت خواهد شد.

ترامپ با تمسخر مشکلات حرکتی اخیر بایدن و گافهایش گفت:‌ "جو بایدن حتی نمی‌تواند از پله‌های هواپیمای ایر فورس وان (هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری آمریکا)‌ بدون زمین خوردن بالا برود. بردن ما به سمت جنگ جهانی سوم آخرین کاری است که این دولت بی کفایت باید انجام دهد."

ترامپ بار دیگر مدعی شد، در صورتی که دوباره رئیس جمهور آمریکا بشود "تنها ۲۴ ساعت لازم است" تا او به جنگ در اوکراین پایان دهد.

ترامپ گفت: "بایدن اعلام کرده است تا هر زمان که طول بکشد به اعزام تسلیحات و خزائن آمریکا برای دامن زدن به جنگ بی پایان در اوکراین ادامه خواهد داد. هنگامی که من دوباره رئیس جمهور آمریکا شوم این اتفاق تنها ۲۴ ساعت طول خواهد کشید. این جنگ باید پایان یابد. حتی یک پدر یا مادر آمریکایی نمی‌خواهد فرزندش را برای کشته شدن به شرق اروپا بفرستد. ما باید صلح داشته باشیم."

ترامپ همچنین وعده داد در صورت رسیدن به ریاست جمهوری مجددا "ارتش آمریکا را بازسازی کرده و ظرفیت بازدارندگی و سطح آمادگی این ارتش را که به دست جو بایدن به طرز خطرناکی به باد رفته"، بازیابی خواهد کرد.

او همچنین مدعی شد که دوباره سیاست خارجی "که آمریکا را اول قرار داده و اجازه به صلح از طریق قدرت می‌دهد" احیا می‌کند.

جو بایدن روز جمعه با صدور یک دستور اجرایی اجازه به بسیج بالغ بر ۳۰۰۰ سرباز ذخیره آمریکایی را با هدف به کارگیری آنها در پشتیبانی از عملیات موسوم به "عزم آتلانتیک" در حوزه مسئولیت فرماندهی اروپای ارتش آمریکا داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین