|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۳۶۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
بازیگران نگران این هستند که تصاویر دیجیتالی آنها بدون اجازه یا هزینه مناسب مورد استفاده قرار گیرد. در واقع آنها بیم این را دارند که شرکت‌های فیلم‌سازی با گسترش فناوری‌های هوش مصنوعی بتوانند «ربات را جایگزین انسان کرده و باعث بیکاری بخش بزرگی از نویسندگان شوند.»


یورونیوز: انجمن بازیگران هالیوود که شامل بیش از ۱۶۰ هزار عضو بازیگر سینما و تلویزیون در آمریکاست، در پی شکست مذاکرات با استودیوها دست به اعتصاب زد.

در حالی که انجمن نویسندگان سینما و تلویزیون آمریکا از ماه می اعتصاب کرده بوده‌اند، انجمن بازیگران هالیوود نیز اعلام کرد آنها نیز به صف اعتصاب‌کنندگان می‌پیوندند.

این برای اولین بار در ۶۳ سال گذشته است که استودیوها با اعتصاب دوگانه انجمن نویسندگان (WGA) و همچنین اتحادیه بازیگران (SAG-AFTR) روبرو هستند. امری که آنها را مجبور به تعطیلی موقت بسیاری از تولیدات خود در سراسر ایالات متحده و خارج از این کشور خواهد کرد.

اتحادیه بازیگران هالیوود که ۱۶۰ هزار بازیگر سینما و تلویزیون را نمایندگی می‌کند پنجشنبه شب ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیر) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد هیات مدیره آن به اتفاق آرا تصمیم به ورود به اعتصاب گرفته است.

پیش از این صدها نفر از اعضای انجمن بازیگران آمریکا از جمله چهره‌های سرشناسی چون «مریل استریپ»، «جنیفر لاورنس» و «جولیا لویی درایفوس» با امضای نامه‌ای از آمادگی برای اعتصاب خبر دادند.

بازیگران، فیلمنامه‌نویسان، نویسندگان فیلم‌ها و سریال‌های آمریکایی خواهان افزایش حقوق و دستمزدهای خود هستند. آنها می‌گویند با وجود گسترش شبکه‌های نمایش خانگی و سودآوری کلان آنها، دستمزد آنها همچنان در سطح پیشین مانده است.

اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) که نمایندگی شرکت‌هایی نظیر نتفلیکس و والت دیزنی را در مذاکرات برعهده دارد در سوی مقابل اعلام کرد که عمیقا از اتحادیه بازیگران «مایوس» شده و تصمیم گرفته است از مذاکرات کناره‌گیری کند.

این گروه اعلام کرد که بالاترین درصد افزایش سطح حداقل دستمزد را در ۳۵ سال گذشته پیشنهاد داده و همزمان «افزایش قابل توجه» در بیمه بازنشستگی، مراقبت‌های بهداشتی و مزایای دیگری را به اتحادیه بازیگران ارائه کرده ولی آنها این پیشنهادها را رد کرده‌اند.

اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون در بیانیه‌ای گفت که استودیوها همچنین «پیشنهاد هوش مصنوعی پیشگامانه ای را ارائه کردند که از نسخه‌های دیجیتالی کار بازیگران محافظت می‌کند.»

بازیگران نگران این هستند که تصاویر دیجیتالی آنها بدون اجازه یا هزینه مناسب مورد استفاده قرار گیرد. در واقع آنها بیم این را دارند که شرکت‌های فیلم‌سازی با گسترش فناوری‌های هوش مصنوعی بتوانند «ربات را جایگزین انسان کرده و باعث بیکاری بخش بزرگی از نویسندگان شوند.»

اعتصاب اتحادیه بازیگران، که از هنرپیشگان کوچک تا ستاره‌های بزرگ سینمای هالیوود را نمایندگی می‌کند، تولید فیلم و سریال در استودیوهای مستقر در آمریکا خارج از آن را عملا متوقف خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین