|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۳۶۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
هجده سناتور جمهوری‌خواه با امضای یک نامه خطاب به بازرس‌کل وزارت امور خارجه آمریکا، از او خواسته‌اند تا نحوه تعلیق مجوز دسترسی مالی به اطلاعات طبقه‌بندی شده را بررسی و درباره امکان دسترسی او به این اسناد پس از رفتن به مرخصی اجباری تحقیق کند.

بی بی سی: گروهی از اعضای جمهوری‌خواه مجلس سنا در آمریکا خواستار تحقیق درباره تعلیق رابرت مالی، فرستاده ويژه ایالات متحده در امور ایران شده‌اند.

به گزارش سایت پولتیکو، هجده سناتور جمهوری‌خواه با امضای یک نامه خطاب به بازرس‌کل وزارت امور خارجه آمریکا، از او خواسته‌اند تا نحوه تعلیق مجوز دسترسی مالی به اطلاعات طبقه‌بندی شده را بررسی و درباره امکان دسترسی او به این اسناد پس از رفتن به مرخصی اجباری تحقیق کند.

مجوز دسترسی مالی به اسناد طبقه‌بندی شده بهار امسال به طور مخفیانه تعلیق شد و او از آخر ماه ژوئن به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده شد.

رسانه‌های آمریکا از تحقیقات پلیس فدرال ایالات متحده، اف‌بی‌آی از سهل‌انگاری مالی در نگهداری از اسناد طبقه‌بندی شده خبر داده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا و اف‌بی‌آی از اظهار نظر در این باره خودداری می‌کنند ولی جمهوری‌خواهان کنگره خواهان شفاف‌سازی در این باره هستند.

بیل هاگرتی، سناتور ارشد جمهوری‌خواه در کمیته روابط خارجی سنا می‌گوید از احتمال این که رابرت مالی در نگهداری اطلاعات طبقه‌بندی شده سهل‌انگاری کرده باشد،‌ نگران شده است.

امضاکنندگان نامه همچنین درباره فعالیت ابرام پیلی، معاون  مالی به جای او ابراز نگرانی کرده اند.

آنها می‌خواهند بدانند که آیا فعالیت پیلی به عنوان کفیل فرستاده ویژه در امور ایران مطابق با قوانین ایالات متحده است یا خیر؟

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده شنبه از عملکرد مالی دفاع کرد و تلاش‌های او را در حوزه ماموریتش تحسین برانگیز دانست.

رابرت مالی در طول دوران ماموریت خود که با آغاز به کار دولت بایدن شروع شد، برای احیای برجام و آزادسازی زندانیان دوتابعیتی در ایران تلاش کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین