|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۳۶۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
پیش از این ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به عدم پذیرش اوکراین در ناتو گفت، لهستان علاقه‌ای به وارد کردن اوکراین به ناتو ندارد زیرا می‌خواهد سرزمین‌های غرب اوکراین را بدست آورد.

نخست وزیر استونی درک کامل خود را از ناامیدی طرف اوکراینی از تصمیمات نشست «ناتو» در ویلنیوس ابراز کرد و گفت: این تنها چیزی است که ما می‌توانیم ارائه دهیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، در واکنش به امتناع ناتو از تعیین یک دوره زمانی برای پیوستن اوکراین به این ائتلاف، برخلاف آنچه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به دنبال آن است، کایا کالاس، نخست وزیر استونی در اظهاراتی مطبوعاتی گفت، اختلاف نظر بر سر متن بیانیه اجلاس ناتو در ویلنیوس نشان می‌دهد که «متحدان ارشد ما نیز این عبارات را جدی می‌گیرند و این‌ها فقط حرف نیستند؛ اما در عین حال آنها باید این حرف‌ها را به عمل تبدیل کنند.»

وی افزود: البته من ناامیدی رئیس جمهوری زلنسکی را نیز درک می‌کنم زیرا او نیز می‌خواهد در صلح زندگی کند، همانطور که ما در صلح زندگی می‌کنیم و عضو ناتو باشد؛ اما فعلا این تنها چیزی است که می‌توانیم ارائه دهیم.

کالاس گفت، در حال حاضر به دلیل وجود نگرانی‌ها درباره ورود به جنگ با روسیه، اوکراین نمی‌تواند عضو ناتو شود.

وی تاکید کرد که برای استونی مهم است که بیانیه پایانی اجلاس شامل عبارت "دعوت از اوکراین" باشد و اصطلاح "روند الحاق آن" به وضوح روشن شود و یک نقشه راه عملی برای اوکراین در مورد چگونگی عضویت در این سازمان تدوین شود.

پیش از این ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به عدم پذیرش اوکراین در ناتو گفت، لهستان علاقه‌ای به وارد کردن اوکراین به ناتو ندارد زیرا می‌خواهد سرزمین‌های غرب اوکراین را بدست آورد.

زاخارووا در اظهاراتی مطبوعاتی گفت، چرا ناتو اوکراین را نمی‌پذیرد؟ زیرا از دیدگاه لهستان، بخش غربی اوکراین باید متعلق به لهستان باشد و نیازی به عضویت اوکراین در ناتو نیست.

پس از آنکه زلنسکی از تاخیر "مضحک" ناتو در پذیرش الحاق کشورش انتقاد کرد، کشورهای عضو ناتو در بیانیه‌ای اعلام کردند، اوکراین می‌تواند «در صورت توافق متحدان و رعایت شرایط عضویت» به این سازمان بپیوندد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین