|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۳۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
مدیرعامل پست ایران گفت: در حال حاضر، ۷۰ درصد پیشخوان‌های دولتیدر سراسر کشور زیان‌ده هستند.
حسین مهری صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های مخابراتی خراسان رضوی اظهار داشت: قدمت پست در کشور بیش از دو هزار و 500 سال است و در سال‌های اخیر نیز اتفاقات خیره کننده‌ای در این حوزه شکل گرفته است.

وی بیان کرد: امروز در 185 کشور جهان پست فعال است و در این کشورها پست به صورت دولتی اداره می‌شود و در سایر کشورها پست به صورت خصوصی اداره می‌شود.

مهری بیان کرد: اگر می‌خواهیم تحول اداری و الکترونیک در کشور شکل بگیرد قطعا بدون پست این مسئله امکانپذیر نیست، در حال حاضر پست در سراسر دنیا بیش از 5 میلیون کارمند دارد.

مدیرعامل پست ایران اظهار داشت: شبکه الکترونیکی پست باید مکمل شبکه فیزیکی باشد، امروز نقش پست بر همگان در جای جای دنیا اثبات شده است و نقش بسیار بارزی در حفظ محیط زیست ایفا می‌کند.

مهری گفت: در هیچ جای دنیا کسی جز پست حق ندارد درب منازل مردم مراجعه کند ولی متاسفانه در کشور ما بیش از 20 سازمان به درب منازل مردم مراجعه می‌کنند و باید در همین زمینه افراد شناسنامه دار به درب منازل مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت پست ایران تاکید کرد: در حال حاضر 70 درصد دفاتر پیشخوان دولت در کشور زیان ده هستند و اگر فعالیت‌ها به درستی احصا نشود، حرکت خوبی شکل نمی‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش روستایی نیز بیان کرد: در کارگروه و تفهمنامه‌ای که میان مخابرات ایران، پست و شبکه زیرساخت‌ها منعقد شده است، قرار شد زیرساخت‌های ICT  را در سراسر روستاهای کشور ایجاد کنیم و تضمین می‌کنیم هر یک از روستائیان که در این دفاتر مشغول به فعالیت شود، یک میلیون و 500 هزار تومان درآمد داشته باشد.

مهری بیان کرد: اندوخته پستی، رهگیری محصولات، پست مستقیم از جمله دستاوردهایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، تعداد 160 هزار روستایی که دارای حسب جاری بودند نام نویسی کردند که این رقم در مرحله بعد به 272 هزار نفر رسید، در حال حاضر بیش از یک میلیون روستا از پست بانک بهره می‌برند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین