|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۶۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
«دمیتری مدودف»، نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه تصمیم واشنگتن برای مجهز کردن کی‌یف به مهمات خوشه‌ای را محکوم کرد.

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای انتقال مهمات خوشه‌ای به اوکراین گفت که شاید رئیس جمهور «پیرمردِ خواب‌آلود» آمریکا تصمیم گرفته است که از این دنیا برود و نیمی از بشریت را با خود ببرد.

به گزارش ایسنا، «دمیتری مدودف»، نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه تصمیم واشنگتن برای مجهز کردن کی‌یف به مهمات خوشه‌ای را محکوم کرد.

مدودف در تلگرام نوشت: «بایدن سالخورده خواب‌آلود گفت که دو سال پیش در ژنو از دادن تضمین به رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر عدم پیوستن اوکراین به ناتو خودداری کرد، بدین معنی که او از تعظیم در برابر روس‌ها امتناع کرد. پس از آن، بایدن به شکل شرم آور از افغانستان فرار کرد و برای پنهان کردن شرم فرار خود، اقتصاد اروپا را ویران کرد و سپس صدها تن سلاح به اوکراین تحویل داد و جنگ طولانی و بسیار خطرناک را با روسیه به راه انداخت. اکنون بایدن که همه منابع را تمام کرده است، وعده مهمات خوشه‌ای را می‌دهد و دوباره نئونازی‌ها را در کی‌یف فریب می‌دهد و تهدید به جنگ جهانی سوم می‌کند».

مدودف در ادامه این پرسش را مطرح کرد که چرا بایدن چنین می‌کند؟ این سرنوشت هر رئیس جمهور آمریکا است.

وی بایدن را یک «پیرمرد بیمار» توصیف کرد و افزود: «او از زوال عقل شدید رنج می‌برد و به نظر می‌رسد از کاری که انجام می دهد بی‌خبر است... شاید پدربزرگ در حال مرگ و وسواس خیال‌باف، تصمیم به رفتن به شکل زیبایی گرفته و به یک آرماگدون (پایان جهان) هسته‌ای تحریک می‌کند که نیمی از بشریت را با خود به دنیای دیگر می‌برد».

پیشتر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان که روز جمعه پخش شد، با اشاره به اینکه «مهمات معمولی نیروهای اوکراینی تمام شده است»، گفت: «من به توصیه وزارت دفاع (پنتاگون) در مورد ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین عمل کردم و این تصمیمی بسیار دشوار بود».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین