|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۳۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
نماینده سابق کنگره آمریکا تاکید کرد که سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا یک اشتباه بزرگ خواهد بود.
به نقل از اسپاتنیک، جیم اسلاتری نماینده سابق کنگره آمریکا در سخنانی در شورای آتلانتیک، تصریح کرد که من فکر می کنم که حضور بنیامین نتانیاهو در نشست مشترک کنگره، یک اشتباه است. من این مساله را به عنوان یک دوست و حامی اسرائیل بیان می‌کنم.

جان بینر رئیس کنگره آمریکا از نتانیاهو دعوت کرده است تا طی ماه آینده به واشنگتن سفر کرده و در کنگره در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و تهدیدات ناشی از گروه‌های تروریستی، سخنرانی کند. این سخنرانی در شرایطی قرار است انجام شود که نمایندگان کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، تلاش می کنند.

کاخ سفید اقدام بینر در دعوت از نتانیاهو را نقض پروتکل ارزیابی کرده است. اسلاتری در ادامه گفت: نتانیاهو در حال سیاسی کردن این روابط مهم بین آمریکا و اسرائیل در یک دوره تاریخی است که این مساله به نفع هیچ یک از دو کشور نخواهد بود. به نظر من، این یک انتخاب بد و یک تصمیم بد است.

اسلاتری همچنین تاکید کرد که وی در سخنرانی نتانیاهو شرکت نخواهد کرد چرا که این مساله بی احترامی به باراک اوباما رئیس جمهور و دفتر وی خواهد بود.

باراک اوباما و جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرده اند که در جریان سفر نتانیاهو به واشنگتن، با وی دیدار نخواهند کرد.سفر نتانیاهو به واشنگتن، 2 هفته قبل از انتخابات سراسری اسرائیل انجام خواهد شد و برخی تحلیلگران بر این باورند که وی قصد استفاده سیاسی در انتخابات را در جریان این سفر دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین