|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۳۶۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم هرگاه سخنرانی دارند، همیشه در صحبت‌هایشان حرف جدید دارند، ادامه داد: رسا و شیوا سخن گفتن، همچون انبیا که عمیق‌ترین مفاهیم را با ساده‌ترین بیان برای مردم می‌گفتند، دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: جوزدگی و موج زدگی، بی معیار سخن گفتن، با ادبیات دیگران سخن گفتن، محافظه‌کاری بی‌جا، اکتفا به منبر رسمی، ترس از فضا و جو، و در نهایت اکتفا به یک بار گفتن برخی مسائل، از جمله آسیب‌های جهاد تبیین است که باید مورد توجه شبکه امامت قرار بگیرد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی عصر دوشنبه ۱۲ تیرماه در همایش نقش امامت در صیانت از جایگاه‌ ولی‌فقیه در شیراز بیان کرد: قرآن کریم دو وظیفه برای حوزه علمیه تعریف می‌کند و آن تفقه در دین و صیانت از جایگاه ولایت فقیه است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان در سال پیش رو، تایید خبرگان رهبری را وظیفه فقهای شورای نگهبان عنوان کرد و گفت: اعضای خبرگان رهبری باید بینش سیاسی داشته باشند، چرا که باید رهبری را انتخاب کنند که بینش سیاسی داشته باشد.

به گفته عضو هیئت مجلس خبرگان رهبری، بهترین کسانی که می‌توانند در معرفی شرایط فقها برای عضویت در این مجلس تلاش کنند شبکه امامت جمعه است.

خاتمی تولّی را یکی از شرایط شبکه امامت عنوان و تاکید کرد: شبکه امامت همان حزب‌الله تعریف شده در قرآن است.

او، جهاد تبیین را روح شبکه امامت دانست و گفت: در باب جهاد تبیین ۲۸ نکته وجود دارد که شناسایی الزامات جهاد تبیین، آسیب‌ها مهم است و این‌ جهاد باید با منطق و استدلال، حکمت، عالمانه، از جمله این نکات است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم هرگاه سخنرانی دارند، همیشه در صحبت‌هایشان حرف جدید دارند، ادامه داد: رسا و شیوا سخن گفتن، همچون انبیا که عمیق‌ترین مفاهیم را با ساده‌ترین بیان برای مردم می‌گفتند، دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

خاتمی تولی و تبری را از نکات دیگر مورد توجه در جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: شجاع بودن و از خود گذشتگی و منصف بودن، از دیگر نکات در جهاد تبیین است.

در امان ماندن از انحراف، تبلیغ چهره به چهره، و روشنگرانه بودن از دیگر نکاتی است که عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با جهاد تبیین بیان کرد و ادامه داد: سعه صدر، تواضع از سر مهر، اصلی و فرعی کردن مسائل، و سخن گفتن با ادبیات خودی، و مودبانه بودن، از دیگر مواردی است که باید در جهاد تبیین مورد توجه قرار داد.

خاتمی در ادامه با اشاره به آسیب‌های جهاد تبیین، قول بدون علم، بد دفاع کردن، شخصیت محوری و مسائل فرعی را جای مسائل اصلی قرار دادن، و مطلق کردن اشخاص غیر معصوم را از موارد آسیب دانست.

به گزارش ایسنا،‌ آیت‌الله لطف الله دژکام نماینده‌ ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در این همایش، با تاکید بر اینکه یادآوری صیانت از ولایت به عنوان رکن و اساس تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه همه ماست، اظهار کرد: قطعاً وظیفه‌ای مهم‌تر از این برای مجلس خبرگان رهبری نیست و سوای وظیفه شرعی، نمایندگان خبرگان رهبری برای صیانت از اصل ولایت فقیه سوگند هم می‌خورند.

او با اشاره تشکیل جلسه امامت منطقه جنوب که با حضور امامان جمعه 5 استان در شیراز برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این نشست سعی بر صیانت از این اصل با تشکیل شبکه امامت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس هم‌چنین با بیان این‌که امروز این شبکه یک وظیفه سنگین را بر عهده دارد، به پیاده شدن اسلام ناب به عنوان یک هدف مشترک در این شبکه اشاره و تصریح کرد: شبکه در تامین مالی هم مشترک است و همه نان‌خور امام زمان (عج) هستند و صیانت از ولایت فقیه نقش اصلی این شبکه است.

دژکام با بیان این مطلب که تفقه در دین به معنی خوب فهمیدن دین، از جمله نقش شبکه امامت در صیانت از ولایت فقیه است، ادامه داد: تولی، مبارزه و جهاد تبیین، رصد تهاجمات فرهنگی دشمن، و تهیه ابزار تبلیغ و جهاد تبیین از دیگر مواردی است که در صیانت از ولایت فقیه باید مورد توجه قرار گیرد.

او هم‌چنین با انتقاد از آموزش صیانت از ولایت فقیه در حوزه‌های علمیه، با بیان این‌که این آموزش برای این منظور کافی نیست، تاکید کرد: برای آماده‌سازی شرایط برای تشکیل حکومت اسلامی در زمان ظهور، باید بر آموزش این مهم توجه بیشتر شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین