|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۳۶۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
روز انتقالی مطابق با سال هشتم برجام است که گمان می‌کنم در ماه مهر خواهد بود و یکی از موعدهای مهم در ارتباط با اجرای برجام به شمار می‌رود. ایران به عنوان عضو مسؤولیت پذیر برجام تحولات را با دقت رصد می‌کنیم و متناسب با اقدامات طرف‌های مقابل اقدامات خود را انجام می‌دهیم.


ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۲ تیر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و ایمد، سخنگوی وزارت خارجه درباره گزارش منتشر شده در گاردین و اینکه سه کشور اروپایی عضو برجام می‌خواهند از مکانیسم ماشه استفاده کنند، اظهار داشت: ما در خصوص گزارش‌های رسانه‌ای درباره انجام یا عدم انجام تعهدات اروپا در روز انتقالی که زمان آن مشخص است ملاک عمل و تصمیم گیری قرار نمی‌دهیم. روز انتقالی مطابق با سال هشتم برجام است که گمان می‌کنم در ماه مهر خواهد بود و یکی از موعدهای مهم در ارتباط با اجرای برجام به شمار می‌رود. ایران به عنوان عضو مسؤولیت پذیر برجام تحولات را با دقت رصد می‌کنیم و متناسب با اقدامات طرف‌های مقابل اقدامات خود را انجام می‌دهیم.

وی همچنین بیان کرد: به هرگونه بدعهدی طرف‌های مقابل واکنش متوازن و متناسب نشان می‌دهیم و گا‌م‌های جبرانی ایران در واکنش به تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و بی عملی دولت‌های اروپایی در ارتباط با برجام بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین