|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۳۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
وزیر ارشاد در حاشیه نشست با نمایندگان ادیان توحیدی در جمع خبرنگاران گفت: برکناری مدیر اداره کتاب به دلیل تخلف از دستورالعملی بوده که به مدیران ابلاغ شده بود. نامه برکناری وی را شخصا نوشته و به معاون فرهنگی ارائه کردم.
علی جنتی در حاشیه نشست با اقلیت ها دینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر حضور مهدی شفیعی در مرکز هنرهای نمایشی گفت: حکم ایشان صادر شده و امروز ابلاغ می شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر  شایعه رفتن ایوبی از معاون سینمایی ارشاد گفت: این مسئله شایعه است و وی قرار نیست بروند.

جنتی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر شایعه پرونده سازی وزارت ارشاد برای رسانه های منتقد گفت: این مسئله ابدا درست نیست؛ ما به هیچ وجه بین رسانه های منتقد و موافق فرق نمی گذاریم.در برخورد با مطبوعات و خبرگزاری هایی که مجوز می خواهند؛ به هیچ وجه نگاه نمی کنیم که آن رسانه برای چه کسی است. شرایط عمومی که برای بررسی مجوز وجود دارد را بررسی می کنیم. برای یارانه مطبوعات هم شرایط را شفاف بر روی سایت معاونت مطبوعاتی قرار داده ایم؛ و طبق آن عمل می شود.

وی گفت: در مورد تخلفات هم همین اتفاق می افتد و بارها و بارها در هیئت نظارت بر مطبوعات تاکید شده که هیچ گرایش جناحی یا حزبی نداشته باشیم و مانند قانون عمل کنیم، ابداً به دنبال این حرف ها نیستیم. اگر انتقاد سازنده باشد استقبال می کنیم؛ اگر من عیبی داشته باشم و کسی آن عیب را بگوید به هیچ وجه اشکال ندارد.

جنتی افزود: روایتی داریم که می گوید بهترین برادر من کسی است که عیوب من را بگوید، اما تخریب و خلاف نباید ایجاد شود. مثل این روزها که خلاف به آقایان مراجع گزارش دادند که تک خوانی زن ها صورت می گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر عزل علی شجاعی صائین از اداره کتاب گفت: مدیر جدید برای این اداره هنوز انتخاب نشده است و با سرپرست اداره می شود؛ اما این حرف ها و شایعه ها که مطرح شد که ان وی به خاطر اینکه به کتابی مجوز نداده اند عزل شده است، صحت ندارد.

وزیر ارشاد افزود: ما بخش نامه ای را به همه مدیران ارشاد ابلاغ  و دستورالعملی را در آن ذکر کردیم اما آقای شجاعی صائین از این دستورالعمل تخلف کرد و همین موجب برکناری شد.

جنتی در پاسخ به اینکه آیا مصاحبه با رسانه ها علت برکناری وی بود گفت: برکناری ربطی به این مسئله ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا شما آقای شجاعی را برکنار کردید یا معاون فرهنگی گفت: برکناری ایشان را من شخصا نوشتم و به دست آقای صالحی دادم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین