کد خبر: ۳۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
صبح امروز و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از 1400 دستگاه ماشین‌آلات فنی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور رونمایی شد و 4800 دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی، به شهرداری‌های کمتر از 50 هزار نفر جمعیت و نیز دهیاری‌ها واگذار شد.
صبح امروز و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از 1400 دستگاه ماشین‌آلات فنی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور رونمایی شد.

در این مراسم که جمعی از معاونان وزارت کشور، رئیس سازمان دهیاری‌های کشور و نیز دهیاری‌های برخی روستاهای کشور نیز حضور داشتند، 4800 دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی، به شهرداری‌های کمتر از 50 هزار نفر جمعیت و نیز دهیاری‌ها واگذار شد.

مرحله نخست واگذاری 4800 دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به شهرداری‌های کمتر از 50 هزار نفر جمعیت و دهیاری‌ها در اجرای بند (ه) ماده 9 قانون بودجه سال 93 کشور، این تعداد دستگاه همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام شد.

به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 93 به وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) اجازه داده شد در سال 1393، 20 درصد از وجوه تبصره (2) ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده معادل 6 هزار میلیارد ریال (600 میلیارد تومان) که در اختیار آن وزارتخانه قرار می‌گیرد را برای کمک و تامین ماشین‌آلات خدماتی و عمرانی شهرهای کمتر از 50 هزار نفر جمعیت و دهیاری‌ها هزینه کند.

در این راستا بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته از شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور و با تدوین مشخصات فنی ماشین‌آلات مورد نیاز توسط کمیته‌های فنی مربوطه، 17 مناقصه عمومی دو مرحله‌ای از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام و با تولیدکنندگان ماشین آلات عمرانی و خدماتی برای خرید 4800 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین قرارداد منعقد شد.

این ماشین‌آلات سبک و سنگین شامل ماشین آلات سبک و سنگین آتش‌نشانی، ماشین حمل زباله سبک و سنگین، لودر هپکو، مینی لودر، کمپرسی سبک و سنگین و تجهیزات امداد و نجات است.

در مرحله نخست تولید این ماشین‌آلات 1393 دستگاه آماده تحویل به شهرداری‌های کمتر از 50 هزار نفر جمعیت و دهیاری‌هاست که در روز 21 بهمن و همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور و جمعی از مسئولان انجام شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین