|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۳۶۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوال مجددی درباره محل حضور «یِوگنی پریگوژین» رئیس گروه شبه‌نظامی شورشی «واگنر» اظهار داشت: «من هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارم. نکته اصلی دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه در اواکرین است و آنها محقق خواهند شد».

فارس: سخنگوی کاخ کرملین ضمن ابراز بی‌اطلاعی مجدد درباره محل استقرار کنونی رئیس گروه شبه‌نظامی واگنر، گفت اولویت فعلی روسیه دستیابی به اهداف عملیات نظامی در اوکراین است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) بار دیگر بر محقق شدن اهداف عملیات نظامی ویژه در اوکراین تاکید کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، درباره دیدار مشاور رئیس جمهور روسیه با فرستاده پاپ گفت که مسائل بشردوستانه از موضوعات مورد بحث دو طرف بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درخصوص مذاکرات فرستاده پاپ با مقامات روس درباره طرح واتیکان برای پایان درگیری‌ها در اوکراین توضیح داد: «هیچ راه حل یا توافق مشخصی وجود ندارد و در صورت لزوم گفتگو ادامه خواهد یافت».

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوال مجددی درباره محل حضور «یِوگنی پریگوژین» رئیس گروه شبه‌نظامی شورشی «واگنر» اظهار داشت: «من هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارم. نکته اصلی دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه در اواکرین است و آنها محقق خواهند شد».

طبق این گزارش، پسکوف ادامه داد: «تلاش‌های مشخصی برای دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه در اوکراین از روش‌های سیاسی و دیپلماسی وجود دارد، اما تاکنون هیچ اساس مشخصی برای چنین راه حلی وجود ندارد».

وی درباره استقرار تسلیحات اتمی روسیه در بلاروس و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله نظامی و اقتصادی نیز تصریح کرد: «روسیه و بلاروس در مسیر ادغام و یکپارچه‌سازی هستند، اما بحثی درباره تشکیل شورای نظامی مشترک وجود ندارد».

این مقام روس در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ایمنی نیروگاه اتمی زاپروژیا در جنوب اوکراین - که هم‌اکنون در کنترل نیروهای روسیه قرار دارد - گفت: «نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش‌های روسیه برای تضمین ایمنی این نیروگاه را ثبت و مستند کرده‌اند».

به نوشته اسپوتنیک، پسکوف همچنین ضمن امتناع از اظهار نظر درباره مشکلات جسمانی و وضعیت سلامتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به گاف جدید او مبنی بر شکست خوردن روسیه در عراق، اظهار داشت:‌«روسیه علاقمند است که ایالات متحده اطلاعات عینی در مورد رویدادهای جهان دریافت کند».

وی پیش از این نیز با بیان اینکه کرملین هیچ اطلاعاتی در مورد ورود پریگوژین به بلاروس ندارد، گفته بود: «راه حل بحران شورش نیز عمدتاً مرهون تلاش رئیس جمهور پوتین برای جلوگیری از پیشرفت حوادث به سمت بدترین سناریو بود».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین