|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۳۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
جمعی از گردشگران روس که در ماههای اخیر به کشورمان سفر کرده اند با سفیر ایران در روسیه دیدار کرده و در بیان مشاهدات خود در مورد ایران، ملت ایران را مهمان دوست ترین ملت جهان خواندند.
دیدار گردشگران روس با دکتر مهدی سنایی سفیر کشورمان در مسکو در فضایی صمیمی در محل سفارت ایران برگزار شد و در آن حدود 40 نفر از گردشگران روس اعم از مرد و زن که به ایران سفر کرده بودند شرکت کردند.

سفیر ایران از حاضران در مورد مشاهدات خود در مورد ایران سوال کرد و نقطه نظرات آنها در مورد وضع جاذبه های گردشگری در کشورمان را جویا شد.

یک نفر از حاضران مرد در پاسخ گفت: ایران واقعا زیبا است و طبیعت این کشور جذابیت خاصی دارد که تحسین هر بیننده ای را برمی انگیرد.

گردشگر دیگری ایران را کشور باستانی و موزه های زیر آسمان باز توصیف کرد و گفت: اماکن تاریخی پرآوازه این کشور سفر پرخاطره ای را به وجود می آورد.

وی رفتار مردم ایران با خارجی ها و مسافران و گردشگران را مثال زدنی خواند که رفتاری صمیمی شرقی و توام با خونگرمی است.

یک خانم جوان روس هم در ادامه گفت: مردم ایران افراد فرهنگ دوست و شاعرمسلک هستند و بسیاری از شعر گفتن لذت می برند که برای روسها بسیار جالب است.

این خانم روس به ویژه از وجود دهها کتابفروشی در خیابان انقلاب حیرت زده شده و گفت: وجود کتابفروشی ها و کتابخانه ها شاخصی برای علاقه یک ملت به فرهنگ و دانش می توان خواند که در ایران در سطح بالایی قرار دارد.

یکی دیگر از حاضران مرد هم ایرانیان را افراد خوش مشرب توصیف کرد که به معاشرت با یکدیگر و به ویژه بستگان با همدیگر علاقه دارند.

وی همچنین گفت که در ایران هیچ اثری از تحریم ها دیده نمی شود و مردم بشاش و شاد هستند و روحیه خوبی دارند. فروشگاه ها پر از اجناس متنوع و عمدتا ایرانی هستند.

گردشگر روس دیگر هم که خاطرات خوشی از سفر به ایران در کوله بار خود داشت، گفت: حتما باید مردم روسیه با ملت ایران بیشتر آشنا شوند.

این فرد معتقد است که در روسیه تبلیغات محدودی در مورد امکانات گردشگری و زیبایی های طبیعی و معماری و ویژگی های کشور ایران انجام می گیرد و به همین دلیل مردم روسیه اطلاعات کافی در مورد این کشور ندارند.

وی هم مانند بسیاری دیگر از گردشگران روس حاضر در این مراسم، گفت که در آینده با فراهم آمدن امکانات مالی دوباره به ایران سفر خواهد کرد.

در این دیدار تصمیم گرفته شد که گردشگران روسی که به ایران سفر کرده اند در فضای مجازی (شبکه اینترنتی) گروهی به نام دوستان ایران تشکیل داده و برای سفر هر چه بیشتر گردشگران روس به کشورمان تلاش و تبلیغ کنند.

دکتر سنایی سفیر کشورمان هم در پایان دیدار به رسم مهماندوستی و همچنین به مناسبت ایام دهه مبارکه فجر به چند نفر از گردشگران روس به ویژه کودکان هدایی اهدا کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین