|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۳۶۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
دادستان رفسنجان در خصوص پرونده کلاهبرداری از شهروندان رفسنجانی گفت: یکی از پرونده‌های مهم دادستانی در سال گذشته، پرونده کلاهبرداری بود که ۱۰۰ نفر از شخصی شاکی بودند که افرادی از شهرهای دیگر هم از این فرد شکایت داشتند که این شکایت در زمینه سرمایه‌گذاری بود که کیفرخواست آن صادر شده و در حال تعیین شعبه است.

دادستان رفسنجان گفت: برای سیل سال گذشته در رفسنجان پرونده‌ای در شعبه اول دادسرا تشکیل شده اما آنچه در رفسنجان بنام «کمیته حقیقت یاب» در خصوص علت وقوع سیل مطرح شد در قوانین چیزی به نام کمیته حقیقت‌یاب نداریم.

ایمان شهسواری امروز ششم تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به عفو گسترده اخیر رهبری، اظهار کرد: افرادی که در اغتشاشات سال گذشته شرکت کرده بودند و زندانیان مواد مخدر مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند که در رفسنجان ۱۰۰ زندانی آزاد شدند که در حال حاضر ۷۶۱ نفر در زندان رفسنجان هستند.

دادستان رفسنجان در خصوص پرونده کلاهبرداری از شهروندان رفسنجانی گفت: یکی از پرونده‌های مهم دادستانی در سال گذشته، پرونده کلاهبرداری بود که ۱۰۰ نفر از شخصی شاکی بودند که افرادی از شهرهای دیگر هم از این فرد شکایت داشتند که این شکایت در زمینه سرمایه‌گذاری بود که کیفرخواست آن صادر شده و در حال تعیین شعبه است.

شهسواری ادامه داد: در بحث رفع تصرفات از اراضی ملی در مجموع در سال ۱۴۰۰ بیش از چهار هکتار، در سال گذشته بیش‌از یک هکتار رفع تصرف شد و شش فقره حکم نیز آماده اجراست.

وی به همکاری ضابطین قضائی از جمله پلیس در دستگیری اراذل و اوباش و سارقین اشاره و با قدردانی از زحمات ضابطین، در خصوص آخرین وضعیت شکات پرونده نمایندگی سایپا، گفت: متهم پرونده کلاهبرداری نمایندگی سایپا در زندان است و دو نفر از همدستان وی هم دستگیر شدند و این پرونده در حال بررسی و اجرای حکم است.

به گزارش ایسنا، مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان نیز در این نشست گفت: در رفسنجان ۲۱ قاضی و ۸۰ نفر همکار در دادگستری داریم که یکی از مجموعه‌های برزگ قضایی در استان کرمان به‌شمار می‌رود.

وی در ادامه به افزایش حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری رفسنجان اشاره و بیان کرد: ورودی پرونده به دادگستری رفسنجان در سال گذشته در هر ماه بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ پرونده بوده که حجم ورودی پرونده‌ها به بخش‌های حقوقی و کیفری در سه ماهه اول امسال ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده و بسیاری از پرونده‌ها ریشه اقتصادی دارند.

پورمحمدی در ادامه گفت: طرح عفاف و حجاب از ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ در کشور اجرا شد اما این طرح در رفسنجان از ۱۹ آذر ۱۴۰۱ آغاز شد که در ۹۵ درصد اوقات با تذکر شفاهی و اخطار برطرف شد و کمتر از پنج درصد پلمب مغازه‌ و فروشگاه‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رفسنجان رتبه اول حجاب و عفاف را در استان دارد، افزود: رفسنجان در اجرای طرح مصلحین و حکمین قرآنی رتبه اول استان را بدست آورده و بیش از ۳۰ درصد منجر به سازش شده است.

پورمحمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رفسنجان ۱۶ هزار جوان بیکار دارد، تاکید کرد: حضور افاغنه در رفسنجان نسبت به گذشته افزایش یافته زیرا اکنون اتباع دیگر کارگر نیستند بلکه در زمینه‌ی تجارت پسته، ساخت‌وساز، بافت‌ فرش و …. فعالیت دارند و فرصت‌های شغلی را از جوانان رفسنجانی می‌گیرند.

رئیس دادگستری رفسنجان در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر طبق آمار رسمی ۵۰ درصد موالید در رفسنجان متعلق به اتباع است. هرچه یک شهروند ایرانی از امکانات آب، برق، آموزشی، مخابرات و…استفاده می‌کند یک تبعه افغانستانی هم از این امکانات بهره‌مند می‌شود

وی در زمینه قتل ۱۰ نفر در منطقه نوق رفسنجان گفت: قاتل در کشور افغانستان هم دو نفر را به قتل رسانده که پس از ورود طالبان به افغانستان از زندان های افغانستان متواری و به ایران فرار کرده است. متاسفانه قاتل افغانستانی در شب تاسوعای سال گذشته بر اثر مصرف مواد مخدر شش نفر از اتباع و چهار نفر از هموطنانمان را در بهرمان به قتل رسانده است که با ایجاد کمربند امنیتی کمتر از دو ساعت قاتل افغانستانی دستگیر شد و با صدور کیفرخواست و صدور حکم اعدام، با اعتراض برخی خانواده‌ها در دیوان عالی کشور در حال بررسی است.

به گفته وی، سال گذشته آمار ازدواج در رفسنجان رو به افزایش و طلاق روند کاهشی داشته است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین