|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۳۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
"بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد سخنرانی خود در کنگره آمریکا را لغو نمی‌کند.
به نقل از هاآرتص، "بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد سخنرانی خود در کنگره آمریکا را لغو نمی‌کند.

نخست‌وزیر رژیم غاصب قدس گفت: علی‌رغم انتقادات به سفر وی، او روز دوشنبه در کنگره آمریکا سخنرانی می کند و در مورد آنچه توافق بد هسته‌ای خوانده است مواضع خود را اعلام خواهد کرد.

سخنرانی نتانیاهو بعد از آن صورت میگرد که جان بینر جمهوری خواه ، رئیس کنگره از وی دعوت کرده بود در نشست مشترک سنا و کنگره سخنرانی کند. موضوع این سخنرانی ، ایران هراسی و اسلام افراطی می باشد. جاش ارنست و سایر مقامات آمریکایی ، این اقدام بینر را خلاف عرف دیپلماتیک دانسته و گفته بودند که دعوت از وی، باید توسط رئیس جمهور آمریکا صورت گیرد نه رئیس کنگره.

در واکنش به این اقدام بینر و نتانیاهو ، اوباما ، کری و بایدن اعلام کردند با نخست وزیر اسرائیل دیدار نمی‌کنند.

نخست وزیر اسرائیل به همراه سناتورهای جمهوری خواه ، خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران هستند.گفتنی است سنای آمریکا دو طرح جدی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران دارد:

1 - طرح "مارک کرک ، رابرت منندز": طبق این طرح باید تحریمهای مشروط علیه ایران تصویب شوند.

2 - طرح " باب کورکر ، لیندسی گراهام": بر اساس این طرح هرگونه توافق احتمالی با ایران باید در کنگره "مجلس نمایندگان " تصویب شود. ‎مارک کرک و رابرت منندز در طرح خود پیشنهاد داده اند تحریم‌ها علیه بخش انرژی ایران در صورت عدم نیل به توافق جامع تا تیر ماه ، تشدید گردد.

همچنین سناتور جمهوری خواه باب کورکر در سنا در حال کار بر روی طرحی است که در صورت تصویب نهایی ، اختیارات کنگره
را در برخورد با برنامه هسته ای ایران افزایش می دهد. بر اساس این طرح کنگره حق دارد مفاد و مواد سخت گیرانه تری علیه توافق هسته ای جامع ، تصویب کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین