|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۳۶۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
طبق این گزارش، در مجموع، در جدیدترین ضدحمله اوکراین در روز گذشته، دهها یگان از تجهیزات غربی وارد منطقه‌ای در نزدیکی نوودونتسک شد که با مقاومت نیروهای روس مواجه و مجبور به عقب‌نشینی شدند.


فارس: رئیس‌جمهور اوکراین بدون ارائه جزئیات مدعی شد که نیروهای این کشور در تمامی جبهه‌ها پیشروی کرده‌اند و روز دوشنبه را «روز شاد» نامید.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (دوشنبه) مدعی شد که نیروهای اوکراینی در تمامی جبهه‌ها پیشروی کرده‌اند.

بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی گفت: «رزمندگان ما در تمامی جهات پیشروی کرده اند و امروز یک روز شاد است».

با این‌حال این شبکه آمریکایی گزارش کرد که نمی‌تواند حساب‌های کاربری اوکراینی که مدعی پیشروی ارتش این کشور در میدان نبرد شده‌ را تأیید کند.

از طرف دیگر، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی با بررسی ضد حمله اخیر اوکراین به مواضع روسیه به نقل از مقامات آمریکایی اذعان کرد که ضد حمله کی‌یف از برنامه عقب مانده است.

ادعاهای زلنسکی درست پس از بازدید روز دوشنبه وی از خطوط مقدم در منطقه دونتسک مطرح شد. وی گفت که مدال‌هایی را به دو تن از مبارزان اوکراینی اعطاء‌ کرده است و در زمان دیدار وی با چندین ژنرال اوکراینی، «چندین تصمیمات عملیاتی اتخاذ شد».

در عین حال منابع روسی گزارش کردند که ستونی از خودروهای زرهی ناتو به دست ارتش روسیه ضبط شد و ضدحمله اوکراین در منطقه «ورمفسکی» زاپروژیا دفع شده است.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نظامیان روس در منطقه دونتسک جنوبی، ستونی از تجهیزات ناتو که در حال پیشروی به سمت مواضع روسیه بود را منهدم کردند. خودروی زرهی «اوشکوش» ایالات متحده نیز در زمان پیشروی در منطقه دونتسک پس از اصابت با مین منهدم شد.

طبق این گزارش، بسیاری از تجهیزات نظامی اوکراین در تله گرفتار شدند و بسیاری از شبه‌نظامیان اوکراینی مجبور به فرار شدند.

طبق این گزارش، نیروهای مسلح اوکراین، 10 خودروی زرهی را رها کرده و آن‌طور که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده، مجبور به فرار از منطقه درگیری  در روستای «نوودونتسکوی» شدند.

طبق این گزارش، در مجموع، در جدیدترین ضدحمله اوکراین در روز گذشته، دهها یگان از تجهیزات غربی وارد منطقه‌ای در نزدیکی نوودونتسک شد که با مقاومت نیروهای روس مواجه و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

زلنسکی در دوران زمامداری خود حدود 20 درصد از خاک اوکراین را از دست داده است و علی‌رغم سیلی از تجهیزات نظامی غرب که روانه اوکراین شده است، این کشور نتوانسته موفقیت چشمگیری در مقابل نیروهای روسی به دست آورد و بسیاری از تحلیلگران غربی، پیروزی اوکراین در مقابل روسیه را ناچیز می‌دانند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین