|
|
امروز: شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۳۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
با بهره‌برداری نخستین موتور یدک‌کش آتشخوار ساخت داخل در شرکت پایانه‌های نفتی ایران، شناور عملیاتی " ١٢ فروردین" در پایانه نفتی خارگ راه‌اندازی شد.
به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در آئین بهره‌برداری از این موتور، استفاده از توانمندیهای داخلی را از اهداف بلندمدت این شرکت خواند و تصریح کرد: براساس این اولویت مهم، یک یا دو سال آینده از خرید تجهیزات خارجی بی نیاز می‌شویم.
 
سید پیروز موسوی گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال ١٣٩٤ به خودکفایی ١٠٠ درصدی در تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز پایانه‌های نفتی برسیم.
 
وی با اشاره به صرفه ‌جویی های انجام شده، یادآور شد: سال گذشته خرید تجهیزات مورد نیاز از تولیدکنندگان داخلی کشور بیش از ٢ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشت که در سال جاری با برنامه‌ریزیهای مناسب و دستور وزیر نفت مبنی بر استفاده از تجهیزات داخلی، این رقم را به ٢ برابر رساندیم.
 
موسوی ادامه داد: باید در نظر داشت که خرید از داخل افزون بر منافع مادی سبب کاهش زمان و هزینه‌های تامین کالا، افزایش کیفیت قطعات ساخت داخل کشور، کاهش وابستگی به خارج از کشور، جلوگیری از خروج ارز و حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان کشور و همچنین استمرار و پایداری زنجیره ارزش نفت و گاز را نیز در پی دارد که دستاورد آن حرکت به سمت خودکفایی و تولید قطعات یدکی حساس پرمصرف در داخل کشور است.
 
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ساخت قطعات اصلی موتور یدک کش ١٢ فروردین را به کارکنان این شرکت تبریک گفت و افزود: بهره‌برداری از این موتور امیدواری به ماموریتهای مهم صنعت نفت در حوزه خدمات دریایی به نفتکشهای غول پیکر و صادرات نفت خام و میعانات گازی را بیش از پیش افزایش می‌دهد.
 
بر اساس این گزارش، مدیر عملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز در این مراسم گفت: بخشهای بزرگی از قطعات مورد نیاز ژنراتورها، پمپها و ماشین آلات جانبی توسط تولیدکنندگان و صادرکنندگان ساخته و تامین شده است.
 
محمدکاظم نیکنام ادامه داد: موتور ساخته شده بر روی یدک کشهای عملیاتی آتشخوار شرکت پایانه‌های نفتی ایران که در واقع برای عملیات پهلودهی و جداسازی بزرگترین نفتکشهای جهان بکارگیری می‌شود در تبریز ساخته شده است.
 
وی تصریح کرد: موتور ساخته شده نسبت به نمونه خارجی با ٨٠ درصد صرفه جویی ارزی تامین شده است؛ ساخت موتور "فوجی دیزل ٢٣٥٠ اسب بخار" با قطعات اصلی آن در داخل کشور ساخته شده است؛ قطعات اصلی لاینر، پیستون، شاتون، دسته شاتون و سایر قطعات کوچک این موتور برای نخستین بار در تبریز ساخته شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین