|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۴
کد خبر: ۳۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
اوباما در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان عنوان کرد؛ تمدید مذاکرات هسته‌ای با ایران را مفید نمی‌دانم.
به نقل از کاخ سفید؛ سران آلمان و آمریکا در کاخ سفید به میان خبرنگاران آمده و به سوالات آنان پاسخ دادند. بحث عمده خبرنگاران با این دو فرد ، بحران اوکراین ، ارسال سلاح تهاجمی به ارتش اوکراین ، ایران ، افغانستان و داعش بود.

آلمان و اوکراین طی سال گذشته تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه در مورد بحران اوکراین وضع کرده‌اند.

اوباما گفت: وی و مرکل توافق کرده‌اند که بهترین راه برای تنبیه روسیه وکمک به اوکراین، تشدید رژیم تحریم‌ها علیه این کشور است.

مرکل نیز اعلام کرد؛ تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در راستای تلاش های دیپلماتیک مذاکرات صلح بین مسکو و کی یف برگزار شود.

صدر اعظم آلمان افزود در اثر بحران اوکراین ، نظم صلح آمیز در اروپا در خطر جدی است.

اوباما گفت: اگر روسیه در مذاکرات صلح شکست بخورد، ما هرگز در افزایش هزینه های این کشور به خاطر تجاوز به اوکراین تردید نخواهیم کرد.

وی افزود آلمان و آمریکا اجازه ترسیم مجدد مرزهای اروپا را با کمک لوله تفنگ و به زور نمی‌دهند و اگر مذاکرات این هفته در میسنک شکست بخورد، روسیه با یک پاسخ قوی و واحد از طرف آمریکا و متحدان اروپایی اش مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد؛ آمریکا در حال ارزیابی شرایط برای ارسال سلاح تهاجمی به اوکراین در صورت شکست مذاکرات 4شنبه این هفته در مینسک است.

مرکل نیز گفت: اوباما هنوز تصمیمی برای ارسال سلاح تهاجمی سنگین به اوکراین نگرفته است ، اما ما از نزدیک و فعالانه ، در کنار هم ، تلاش خود را برای راه حل و تلاشهای دیپلماتیک انجام می دهیم.

اوباما در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران نیز گفت ایران نیاز دارد تا یک تصمیم مهم بگیرد، و من تمدید مذاکرات مفید نمی‌دانم.

وی افزود؛ مذاکرات هسته‌ای به مرحله تصمیم‌گیری نزدیک شده است. وی گفت تمدید مفید نیست، زیرا موضوعات باقی مانده فنی نیست و این توافق، به تصمیم سیاسی نیاز دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین