|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۳۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
'پائولو جنتیلونی' وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: تنها راه حل پیمودنی برای بحران اوکراین مذاکره است و حتی تصور کردن گزینه نظامی به عنوان راه حل این بحران قماری ناموجه است.
وزیر امور خارجه ایتالیا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن دیداری دوجانبه با 'سرگئی لاوروف' همتای روسی خود، ابراز امیدواری کرد که ابتکار عمل فرانسه و آلمان، راه مذاکرات را هموارکند.

وزیر امور خارجه ایتالیا به همراه 'روبرتا پینوتی' وزیر دفاع به منظور شرکت در پنجاه و یکمین کنفرانس بین المللی امنیت در مونیخ به سر می برد. در جریان این کنفرانس 80 رهبر جهان، از جمله 'جو بایدن' و 'جان کری' به ترتیب معاون رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا، 'پترو پروشنکو' رئیس جمهوری اوکراین و 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه، تا روز یکشنبه مسائل مربوط به امنیت جهانی را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

در کنفرانس مذکور 'جینز ستالتنبرگ' دبیرکل جدید ناتو نیز شرکت داشته و 'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از این اتحادیه سخنرانی خواهد کرد.

جنتیلونی اخیرا نیز در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از تشدید خشونت ها دراوکراین ، حملات جدایی طلبان که منجر به کشته شدن بسیاری از غیر نظامیان در درگیری های اخیر در ماریوپول و دونباس شده است را محکوم کرد و گفت: نیاز به یک تعهد روشن و واقعی از سوی طرفین بویژه روسیه ، برای متوقف کردن خشونت ها و حملات علیه غیر نظامیان است و اکنون لحظه آن رسیده تا مسکو ثابت کند که یک شریک مسوول است.

وزیر خارجه ایتالیا افزود: من یقین دارم که راه دیگری بجز راه حل سیاسی برای درگیری ها از طریق اجرای مشترک تعهدات پیش بینی شده در پیمان مینسک با تضمین حقوق و تمامیت ارضی اوکراین، وجود ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین