|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۳۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم های ظالمانه موفق شد که بیش از نود درصد از نیازهای خود را در داخل کشور تامین کند.
به نقل از سفارت ایران در بخارست، حمید معیر روز دوشنبه در مراسمی که از سوی بخش فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور جمع کثیری از ایرانیان مقیم رومانی برگزار شد، فرا رسیدن‎ سی و ششمین سالگرد پیـروزی‎ انقـلاب‎ اسلامی‎ را به‎ ملت‎‎ ایران‎ تبریک گفت.

وی همچنین با بیان اصول و ارزش های انقلاب اسلامی افزود: با پیروزی‎ انقـلاب‎ اسـلامی ایران‎ درسال 1357به ‎رهبری‎ امـام‎ خمـینـی‎ (ره) مـردم‎ آگـاه و هوشیـار ایــران‎ بــه خواسته‎های ‎مشروع خود مبنـی‎ بـر یـک‎ کشـور اسلامی‎‎، مستقل‎ و جامعه مدنی دست‎ یافتند.

سفیر کشورمان در رومانی در این رابطه با اشاره به گرامیداشت یاد حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت که جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری حکیمانه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به رغم تحریم های ظالمانه موفق شد که بیش از 90 درصد از نیاز های خود را در داخل کشور تامین نماید و به پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف از جمله، سیاسی، اقتصادی، علمی، نظامی و فناوری دست یابد.

معیر به تحولات بین المللی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تحلیل رخداد ها و روند بحران ها و مقاومت ملت ایران در مقابل جنگ تحمیلی، فشار های خارجی و تحریم های بین المللی پرداخت و شرایط امروز ایران را رو به توسعه و پیشرفت های کشورمان نسبت به سال های پیش از انقلاب و سال های ابتدای پیروزی انقلاب را چشمگیر توصیف کرد.

سفیر کشورمان در بخارست در پایان سخنان خود گفت: همانطور که حضرت امام ( ره) وعده فرمودند ملت ایران با سر افرازی پرچم این انقلاب را به صاحب اصلی آن یعنی حضرت امام عصر( عج) تحویل خواهند داد.

در مراسم با شکوه سی‎ و ششمین سالگرد پیروزی‎ انقلاب‎‎اسلامی‎ایران‎ که با همت بخش فرهنگی سفارت کشورمان در رومانی برگزار شد جمع‎ کثیری‎ از ایرانیان مقیم در رومانی‎ حضور داشتند.

این‎‎ مراسم‎ که پـس‎ از قـرائت‎ آیاتی‎ از قرآن‎‎ مجید و سرود جمهوری‎ اسلامـی‎ ایـران شروع شد مجری برنامه و برخی از دانش آموزان مدرسه ایرانی توحید در بخارست با ارایه مقاله هایی به بیان گوشه هایی از زندگی، اندیشه ها و شخصیت امام خمینی(ره) و شرایط زمانی پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

همچنین در این مراسم دانش آموزان مجتمع آموزشی ایرانی توحید بخارست برنامه های متنوعی از جمله اجرای مسابقه، ارایه مقاله و چندین سرود را اجرا کردند و در پایان به رسم یادبود جوایزی به آنان و شرکت کنندگان اهدا شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین