|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۳۶۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
طبق این گزارش که خبرگزاری فرانسه آن را رویت کرده، روسیه در فهرست سیاه کشورهای "کودک‌کش" قرار گرفته است. در "فهرست سیاه" یا "فهرست شرمساری" نام دولت‌ها و نهادهایی گنجانده می‌شود که سازمان ملل آنها را به نقض حقوق کودکان در درگیری‌‌ها متهم می‌کند.

دویچه وله: سازمان ملل متحد نیروهای نظامی روسیه و گروه‌های مسلح وابسته به این کشور را به دلیل کشتن و معلول‌ کردن کودکان در جنگ اوکراین در "فهرست سیاه" خود قرار داده است. طبق گزارش دبیرکل، سال گذشته ۴۷۷ کودک در اوکراین کشته شدند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید  از حملات مکرر به مدارس و بیمارستان‌‌ها و از شمار بالای کودکان کشته شده و زخمی در جنگ اوکراین وحشت‌زده شده است.

طبق این گزارش که خبرگزاری فرانسه آن را رویت کرده، روسیه در فهرست سیاه کشورهای "کودک‌کش" قرار گرفته است. در "فهرست سیاه"  یا "فهرست شرمساری" نام دولت‌ها و نهادهایی گنجانده می‌شود که سازمان ملل آنها را به نقض حقوق کودکان در درگیری‌‌ها متهم می‌کند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، سال گذشته ۴۷۷ کودک در اوکراین کشته شدند. ۱۳۶ مورد به نیروهای روسی و گروه‌‌های مرتبط با این کشور و ۸۰ مورد به نیروهای اوکراینی نسبت داده شده است.

طبق این گزارش، ۹۰۹ کودک نیز در جنگ روسیه علیه اوکراین زخمی شده‌اند. از این تعداد ۵۱۸ کودک توسط نیروهای روسی و ۱۷۵ کودک توسط نیروهای اوکراینی مجروح شده‌اند.

پیش‌نویس گزارش یاد شده روز پنجشنبه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده و قرار است روز سه‌شنبه ۲۷ ژوئن منتشر شود.

اگرچه نام نیروهای مسلح اوکراین در "فهرست سیاه" گزارش دیده نمی‌شوند، اما سازمان ملل به اوکراین نیز "به دلیل تعداد بالای کودکان کشته و زخمی و حملات به مدارس و بیمارستان‌‌ها" هشدار داده است.

آنتونیو گوترش گفته است که این وضعیت را برای گزارش بعدی خود مورد توجه قرار خواهد داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین