|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۲
کد خبر: ۳۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد به دلیل حمایت از مذاکرات صلح اوکراین ، فعلا تحریم های بیشتری علیه مسکو وضع نمی کند.
به نقل از رویترز؛  اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد به دلیل حمایت از مذاکرات صلح اوکراین ، فعلا تحریم های بیشتری علیه مسکو وضع نمی کند.

وزرای خارجه اروپایی تصمیم دارند تا تحریم هایی را علیه 19 فرد اوکراینی که خواهان جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه هستند و همچنین 9 سازمان وضع کنند.
برخی منابع اعلام کرده اند نام آناتولی آنتونوف معاون وزیر دارایی روسیه نیز در این فهرست دیده می شود.اما اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد به دلیل حمایت از مذاکرات صلح در مینسک ، فعلا این تحریم ها اعمال نمی شود.
لورن فابیوس وزیر خارجه فرانسه اعلام کرده است ، اصل تحریم ها بر ضد مسکو باقی خواهند ماند اما اجرای آن بستگی به نتیجه نشست مینسک دارد. گفتنی است قرار است سران روسیه ، آلمان و انگلستان و اوکراین ، روز 4 شنبه در مینسک دیدار کنند و راهکارهای دست یابی به صلح پایدار در اوکراین را بررسی کنند.گفتنی است 14 استقلال طلب اوکراینی ، 5 روسی و یک نهاد روسیه ای جز لیست سیاه جدید اروپا هستند.

دیپلمات ها اعلام کرده اند که صحبتی از لغو کامل تحریم ها حتی در صورت موفق بودن مذاکرات مینسک در میان نیست.
بعد از برکناری شبه کودتای دولت روس گرای اوکراین ، تنش بین روسیه و غرب به طرز بی سابقه ای افزایش یافت و طرفین تحریم هایی را علیه یکدیگر وضع نمودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین