|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۳۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
اعتصاب کارکنان امنیتی سه فرودگاه مهم هانوفر، اشتوتگارت و هامبورگ آلمان این فرودگاه‌ها را با مشکل اختلال و لغو بسیاری پروازها مواجه کرده و مشکلات زیادی را برای مسافران ایجاد کرده است.
به نقل از "اس ار اف" سوئیس، بعد از اینکه خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در آلمان چندین بار دست به اعتصاب زدند حالا کارکنان امنیتی فرودگاه های هانوفر، اشتوتگارت و هامبورگ آلمان کار خود را تعطیل کرده و دست به اعتصاب زدند. این کارکنان خواستار افزایش دستمزد خود هستند.

به دلیل هشدار پرسنل امنیتی این فرودگاه ها برای اعتصاب، ده ها هزارمسافر با مشکل تاخیر پرواز مواجه شده اند.

به گفته یک سخنگوی فرودگاه هامبورگ اعتصاب پرسنل امنیتی این فرودگاه پرواز حدود 40 هزار مسافر را با مشکل مواجه کرده است.

به گفته سخنگوی فرودگاه هامبورگ، پلیس برای دو ساعت درهای پایانه های پروازی این فرودگاه را به دلیل حجم بالای مسافر بست. مسافران باید برای کنترل های امنیتی چهار تا پنج ساعت منتظر می ماندند. تا کنون حدود صد مورد از چهار صد پرواز این فرودگاه به دلیل این اعتصاب لغو شده است.

این سه فرودگاه که کارکنان بخش امنیتی آن در اعتصاب به سر می برند به ده مورد از بزرگترین فرودگاه های آلمان تعلق دارند.

فرودگاه هامبورگ ضمن هشدار درباره تاخیرهای طولانی در مکان های بازرسی مسافران از کلیه مسافران خواست پیش از رفتن به فرودگاه با شرکت هواپیمایی مربوطه تماس بگیرند و درباره احتمال لغو پروازشان اطلاع کسب کنند.

ظاهرا اتحادیه کارگری "وردی" این اعتصابها را برنامه ریزی کرده است.

"اوته گوتشار" از مسئولان این اتحادیه کارگری اظهار داشته  است ما امیدواریم که انجمن کارفرمایان بفهمند که باید با ما وارد مذاکره شوند.

تاریخ بعدی مذاکرات برای حل مسئله دستمزدها در 11 فوریه در هامبورگ مقرر شده است.

سخنگوی اتحادیه کارگری وردی اعلام کرده است که ما امیدواریم که این اعتصاب ها به عنوان سیگنالی درک شود برای اینکه مذاکرات روز چهار شنبه به نتیجه برسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین