|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۳۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
مدیر کل انتقال خون لرستان گفت: ۲۰ هزار بیمار تالاسمی مصرف کننده مستمر خون هستند.
امیر حسین تروند عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: ایران از نظر طب انتقال خون در منطقه سرآمد است به طوری که برای آموزش طب انتقال خون کارشناسانی به کشورهای عراق و سودان اعزام شده است.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون در سال 53 تشکیل شده افزود: سال 1353 حدود ‌124  هزار واحد خون در کل کشور تولید شد که بعد از جنگ تحمیلی  واحد خون تولیدی به 700 هزار رسید.

مدیر کل انتقال خون لرستان عنوان کرد: سالانه دو میلیون واحد خون در کشور تولید می شود که در لرستان خون تولیدی حدود 40 هزار واحد است.

تروند با اشاره به اینکه مصرف خون و فرآورده های آن متفاوت است بیان کرد: 20 هزار بیمار تالاسمی در کشور مصرف کننده مستمر خون هستند که در سال 10 تا 20 واحد خون مصرف می کنند.

وی تصریح کرد: امسال در کل کشور تعداد افراد با سابقه اهدای خون بیش از دو میلیون نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون لرستان خاطر نشان کرد: لرستان در 10 ماهه سال گذشته  40 هزار و 582  نفر مراجعه کننده اهدای خون داشته ولی امسال به دلیل تعطیلی مرکز انتقال خون علوی خرم آباد این تعداد با کاهش یک درصدی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز انتقال خون علوی یکی از پر ترددترین مراکز انتقال خون استان است گفت: این مرکز در حال تعمیر است و سعی می شود در دهه فجر افتتاح شود.

تروند با بیان اینکه خون گیری در لرستان افزایش داشته است اظهار داشت: سال گذشته درصد خون‌گیری 32 هزار و 492 هزار بوده که امسال به 33 هزار و 212 هزار نفر رسیده است که اهدای 10 هزار و 301 واحد خونی در فصل بهار انجام شده است.

وی افزود: لرستان از 40 هزار و 172 نفر مراجعه کننده اهدای خون 82.67 درصد شرایط اهدای خون را داشته و از تعداد مراجعان 2.71 درصد مرد و  2.24-  زن بوده است.

مدیر کل انتقال خون لرستان عنوان کرد: در سطح کشور 90.28 درصد اهدای کنندگان خون مرد و 9.72 درصد زن بوده که در زمینه اهدای خون بانوان لرستان مقام اول کشور را دارند.

وی با اشاره به اینکه اعزام تیم های سیار انتقال خون در لرستان بیش از یک سال قطع شده بیان کرد: اهدای خون افراد با سابقه 1.25 درصد کاهش یافته که یکی از این دلایل کمبود شدید پزشک در استان است.

تروند عنوان کرد: امسال  25 هزار و 580 نفر اهدای خون توسط افراد متأهل انجام گرفته که آمار نشان می دهد متأهلان در 10 ماهه نخست سال 77 درصد اهدای خون داشته و از طرفی مجردها  23درصد اهدای خون داشته اند.

وی بیان کرد: در سال گذشته 20 هزار و 981 واحد خونی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اهدای اما امسال 21 هزار و 733 واحد خونی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اهدای شد.

مدیر انتقال خون لرستان با اشاره به اینکه در سال 92 یک میلیارد و 841 میلیون تومان اعتبارات سازمان انتقال خون لرستان بوده است، تصریح کرد: امسال 5 میلیارد ریال اعتبارات تملکی به لرستان تعلق گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: امسال اعتبارات هزینه ای سازمان انتقال خون لرستان دو میلیارد ریال و اعتبارات تملک دارایی آن 335 میلیون تومان بوده است از این میزان اعتبارات هزینه ای 256 میلیون تومان مربوط به بازنشستگان این سازمان است.

تروند گفت: در 10 ماهه نخست سال ستاد سازمان انتقال خون 934 میلیون تومان یعنی 45 درصد بودجه سالانه این سازمان را پرداخت کرد که این اعتبار می‌تواند در حل مشکلات انتقال خون لرستان تأثیر به‌ سزایی داشته باشد.

وی اظهارداشت: در سفر رئیس جمهور به این استان قول هایی داده شد تا اعتبارات سازمان انتقال خون لرستان 100 درصد تخصیص یابد که امیدواریم سازمان انتقال خون لرستان از این امر بهره‌ مند شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین