|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۳۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمایت وزارت ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان اختصاص می‌یابد.
محمود واعظی شامگاه دوشنبه در نشست با نخبگان و فعالان حوزه آی سی تی اظهار داشت: از توان شرکت‌های داخلی برای قطع وابستگی در حوزه واردات محصولات فناوری اطلاعات استفاده بهینه می‌کنیم و بنده به این جلسات  در استان‌ها خوش بین هستم.

وی افزود: سیاستی که دولت دارد این است که تا جایی که بخش خصوصی و مردم می‌توانند در امور اقتصادی و فنی ورود پیدا کنند، واگذار کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های دولت استفاده از توان بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های فناوری اطلاعات است، تصریح کرد: کشور با تهران ساخته نمی‌شود و رشد و شکوفایی کشور باید به صورت کشوری فراگیر شود.

واعظی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های استان‌ها برای توسعه کشور باید بهره‌گیری کنیم، افزود: نظام اسلامی در بالاترین تصمیم خود را گرفته که امورات دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با اعلام اینکه بدنه دولت اقتدار خود را در تصدی گری می‌داند، گفت: دولت در سطح ستاد، اقتدار خود را در تصدی‌گری و واگذاری قلمداد می‌کند.

وزیر آی سی تی با تاکید بر بومی شدن پژوهش‌ها، تصریح کرد: استفاده بسیاری باید از تلاش نیروهای بومی پژوهشگر شود.

وی با بیان اینکه امسال 90 میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان هزینه کردیم، گفت: امیدواریم این اعتبار در سال آینده به 120 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

واعظی با اشاره به اینکه فعالان حوزه آی سی تی از توان دولت و وزارت ارتباطات برای توسعه فعالیت‌های خود استفاده کنند، تصریح کرد: همه دانشگاه‌ها، پارک‌ها و پژوهشکده‌های حوزه فناوری اطلاعات مورد حمایت همه جانبه از سوی وزارتخانه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات امری اساسی و قابل پیگیری است، افزود: فارغ التحصیلان فناوری اطلاعات می‌توانند بازوی نخبگان فناوری اطلاعات برای اجرای سیاست‌های آنان در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بسیاری ار فارغ التحصیلان دارای مدرک دانشگاهی، فاقد مهارت مورد نظر در رشته تحصیلی خود هستند، گفت: وظیفه ما است که به علاقمندان مهارت آموزی در حوزه فناوری اطلاعات حمایت‌هایی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه کمیته ارتقا و توسعه آی سی تی مازندران در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل می‌شود، افزود: امید است با همکاری شرکت‌های فعال آی سی تی و نخبگان این حوزه بتوانیم برای توسعه فناوری اطلاعات در مازندران اقدام کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مازندران از استان‌های گردشگرپذیر کشور است و باید زیرساخت هزینه شده برای مازندران در زمان مسافرپذیری تامین شود، گفت: در دهه فجر امسال بالغ بر 300 میلیارد تومان صرف اعتبارات زیرساختی و فناوری اطلاعات مازندران شده است.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین