|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۳۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
مشاور وزیر نفت گفت: بر اساتید و قاطبه دانشگاهیان است تا برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی مدل مدیریت جهادی مورد تاکید مقام معظم رهبری را تبیین کنند .
'محمد تقی امانپور ' روز دوشنبه در همایش دانشگاهیان استان یزد افزود: تحقق سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به عزم همگانی نیازمند است .

وی اظهار داشت: بر اساس نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری از فرهیختگان و دانشجویان انتظار می رود تا برای اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری یک تلاش مضاعف داشته باشند .

این مسوول تصریح کرد: از دانشگاهیان در بخش های مختلف انتتظار می رود تا مدل مدیریت جهادی را تبیین کرده و فضایی برای زندگی شایسته آحاد مردم قهرمان ما بوجود آورند .

امانپور گفت: در گذشته در سایه فعالیت های مختلف به نظام و انقلاب خدمت صورت می گرفت و هم اکنون بر حسب ضرورت باید به فعالیت های دانش محور و دانش بنیان که مورد تاکید رهبری فرزانه است بها دهیم .

وی افزود: بدون شک سرمایه واقعی ما نفت، منابع طبیعی و موقعیت ژئوپلوتیک ما نیست بلکه سرمایه واقعی ما همین مردم و نیروی انسانی ما است و باید برای کشور سرمایه گذاری کرد .

مشاور وزیر نفت در ادامه به اهمیت مباحث علمی و آموزشی در رسیدن به توفیق های بزرگ اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت های آموزشی ابزاری است برای اینکه ما از هرم موجود نیروی انسانی به هرم مطلوب برسیم .

امانپور با اشاره به اینکه در اواخر سال 89 حدود 180 هزار نفر مهاجرت از کشور انجام شده است گفت: از این تعداد 150 هزار نفر دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و هزینه 150 هزار نفری که سالیانه تحصیلات دانشگاهی دیدند بالغ بر 100 میلیارد دلار است.

وی بر لزوم فراهم کردن زمینه های لازم برای بکارگیری نیروی انسانی کارآمد و همچنین انجام پژوهش های مختلف برای رسیدن به توسعه پایدار تاکید کرد .

این مسوول اظهار داشت: باید تصدی گری ها را رها کنیم و حاکمیت را به سمت تولی گری ها هدایت کنیم تا دانشگاه ها و دانشجویان بتوانند در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و به ایفای نقش خویش و خدمت به کشور بپردازند.

امانپور در ادامه به ارکان انقلاب اسلامی اشاره و مهترین آنها را شامل سه رکن فرهنگ و تاریخ، مردم و رکن رهبری نظام ذکرکرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین