|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۳۶۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
یکی از دختر ‌سمیه ماجرای ناپدید شدن مادرش و دوستش را این‌طور توضیح می‌دهد و می‌گوید:«غروب بود که فیلمی را در فضای مجازی دیدم که در جاده چالوس سیل آمده است. وقتی خوب فیلم را دیدم متوجه شدم زنی که در تصویر است، مادرم است. شوکه ‌شده بودم و موضوع را به فامیل اطلاع دادم. ساعتی بعد دختر دایی‌ام تماس گرفت و گفت‌؛ از مادرم سه تماس ناموفق‌ زمانی که سیل در جاده چالوس آمده‌، داشته است.

با گذشت ۲۰۰ ساعت از وقوع سیل ویرانگر جاده چالوس، نیروهای امدادی هنوز نتوانسته‌اند در محل ریزش سنگ و سیلاب‌ ردی از دو زن جوان که مقابل یکی از تونل‌ها گرفتار سیل شدند، پیدا کنند. خانواده این دو مفقودی یک هفته است به امید یافتن ردی از آنها به محل سیلاب می‌روند و با تاریک شدن هوا ناامید به خانه بر می‌گردند.

 روزنامه «جام‌جم» نوشت: عصر پنجشنبه هجدهم خرداد با وجود هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل، جاده چالوس مانند همیشه باز و دوطرفه بود. مسافران و گردشگران که خبر نداشتند  چه فاجعه‌ای در کمین‌شان است‌، به دل جاده زده بودند. سمیه و دوستش هم برای این‌که ساعتی از شهر کرج دور باشند سوار خودروی تیبا به سمت جاده چالوس رفتند. آنها در مسیر برگشت بودند که باران سیل‌آسا شروع به باریدن کرد و آنها در تونل شماره ۲ گرفتار شدند. رانندگان و سرنشینان خودروها وحشتزده خود را به دهانه خروجی تونل رساندند. سیلاب هر لحظه شدت می‌گرفت و با خود سنگ‌های بزرگ را از دیواره کوه جدا می‌کرد و به عمق جاده می‌برد. سمیه و دوستش هم مقابل دهانه تونل ایستاده بودند که ناگهان گرفتار سیلاب شدند . با گذشت ۲۰۰ ساعت از حادثه هیچ ردی از سمیه ‌۴۲ ساله و دوست ۳۹ ساله‌اش به دست نیامده است.

کمک کنید مادرم پیدا شود

«مادرم ظهر پنجشنبه از من پرسید: چه غذایی دوست داری شب برایت درست کنم. من هم غذایی را که هوس کرده بودم گفتم و بعد برای انجام کاری از خانه بیرون زدم. ‌ساعت ۵ عصر بود که به خانه بازگشتم اما مادرم نبود. روی گاز پیاز سرخ کرده و گوشت چرخ کرده بود که نشان می‌داد در حال درست کردن غذا بوده. فکر کردم برای خرید بیرون رفته ‌و بر می‌گردد اما چشمم به در خشک شد و مادرم بازنگشت. الان حدود ۱۰ روز است چشم انتظار برگشتنش هستم.»

یکی از  دختر ‌سمیه ماجرای ناپدید شدن مادرش و دوستش را این‌طور توضیح می‌دهد و می‌گوید:«غروب بود که فیلمی را در فضای مجازی دیدم که در جاده چالوس سیل آمده است. وقتی خوب فیلم را دیدم متوجه شدم زنی که در تصویر است، مادرم است. شوکه ‌شده بودم و موضوع را به فامیل اطلاع دادم. ساعتی بعد دختر دایی‌ام تماس گرفت و گفت‌؛ از مادرم سه تماس ناموفق‌ زمانی که سیل در جاده چالوس آمده‌، داشته است. چند بار با او تماس گرفتیم اما جواب نداد تا این‌که ساعت ۹ شب گوشی تلفنش برای همیشه خاموش شد، آنجا بود که دنیا روی سرم آوار شدم و فهمیدم سیل مادرم را برده است.»

او این روزها پیگیر وضعیت مادرش است تا شاید ردی از او به دست آورد. «آن طور که فهمیدم مادرم و دوستش عصر پنجشنبه با خودرو تیبا-۲‌ برای تفریح به جاده چالوس می‌روند. به علت باران و سیل اولیه خودروها داخل تونل شماره دو ترمز می‌کنند و تصادف می‌شود. حجم آب در حال زیاد شدن بوده ‌که مادرم و دوستش به بیرون تونل می‌آیند. فیلم منتشر شده در فضای مجازی هم در همان لحظه ضبط شده بود. در آن فیلم مادرم با مانتوی سفید در نزدیکی دهانه تونل دیده می‌شود. آنها در نزدیکی تونل بودند که آب با فشار به داخل تونل می‌آید. مادرم و دوستش نیز به دلیل اینکه کفش نامناسب داشتند تعادل‌شان را از دست می‌دهند و سیل آنها را با خود می‌برد. »

به گفته دختر سمیه قاسمی، حادثه در همان محلی رخ داده که جاده محو شده و گودالی عمیق ایجاد و آنها به همراه سنگ و خاک به داخل حاشیه گودال سقوط کرده‌اند.

او در مورد پیگیری‌هایش برای روشن شدن وضعیت مادرش و دوست او می‌گوید: « صبح شنبه به کلانتری آدران رفتیم که گفتند چیزی اینجا نیست. بعد به فرمانداری رفتیم که گفتند ماشین را پیدا و تحویل کلانتری داده‌اند. دوباره به کلانتری بازگشتیم و این بار خودرو را که آسیب شدیدی دیده بود به ما تحویل دادند.»

دختر جوان ‌درحالی که هق‌هق گریه‌اش لحظه‌ای قطع نمی‌شود، ادامه داد: «بیش از یک هفته از مفقود شدن مادرم و دوستش می‌گذرد، چند بار به محل مفقود شدن مادر سر زدیم اما به ما می‌گویند که ۱۵متر خاک و سنگ روی آنها ریخته شده است.»

جست‌وجو متوقف نمی‌شود

همزمان با وقوع سیل در جاده چالوس ، امدادگران هلال احمر استان البرز سریع خود را به منطقه رسانده و عملیات امداد و جست‌وجو را آغاز کردند. محمدباقر خلفی، مدیرعامل هلال احمر استان البرز که همچنان در منطقه حضور دارد با اشاره به تلاش امدادگران برای یافتن دو مفقودی سیل گفت: «از همان لحظه وقوع سیل در جاده چالوس، کمیته جست‌وجو برای یافتن مفقودی‌های احتمالی را تشکیل دادیم و منتظر اعلام گزارش‌ها نشدیم. امدادگران پس از رهاسازی خودروهای گرفتار در سیلاب و گل‌ولای ، پلاک آن را به پلیس اعلام کرده و ماموران در تماس با مالک وضعیت سرنشینان خودرو را بررسی می‌کردند. چند خودرو از جمله پژو ۲۰۶، سمند، سورنتو و ال ۹۰ را در عمق دره پیدا کردیم.»

وی ادامه داد: « ۱۹ نفر هم مصدوم شده بودند که شش نفر را امدادگران از داخل آب خارج کرده و به بیمارستان انتقال دادند. یکی از خودروهایی که در تونل پیدا و رهاسازی کردیم، خودروی تیبایی بود که با بررسی پلاک آن مشخص شد روز حادثه دو سرنشین داشته که هر دو ناپدید شده‌اند. از بامداد جمعه جست‌وجو را آغاز کردیم اما محلی که آنها ناپدید شدند پای تاج سد است که هزاران تن خاک و سنگ آنجا ریخته شده است. با این وجود ۹ تیم با سگ زنده‌یاب، دو تیم آنست سیل و دو تیم آنست کوهستان در محل حاضر شده و در شرایط سخت و شیب تند در جست‌وجوی این دو مفقودی هستند. حتی رصد پهپادی نیز در محل انجام دادیم.»

خلفی در پاسخ به ادعای دختر یکی از مفقودین درباره پایان عملیات جست‌وجو در روز جمعه گفت:« در این عملیات امدادگران جانشان را به خطر انداختند تا ردی از دو مفقودی پیدا کنند و جست‌وجوها ادامه دارد و قرار نیست تعطیل شود. همان طور که در سیل سیجان ۲۵ روز در منطقه جست‌وجو داشتیم. وضعیت روحی خانواده دو مفقودی را درک می‌کنیم و در کنار آنها هستیم تا بتوانیم اگر در آن منطقه گرفتار سیل شدند آنها را پیدا کنیم. حتی دختر یکی از مفقودین ،چند بار در محل حاضر شد و شاهد تلاش امدادگران برای یافتن مادرش بود.»



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین