|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۳۶۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
جانسون پس از استعفا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از کمیته ویژه پارلمان انگلیس نامه‌ای را درباره نتیجه تحقیقات آن‌ها پیرامون ماجرای پارتی‌گیت دریافت کرده که به ‌تعبیر او نشانگر عزم و اراده برای اخراج وی از پارلمان است.

تسنیم: بوریس جانسون نخست وزیر سابق انگلیس پس از استعفا از نمایندگی پارلمان این کشور، به عنوان مقاله نویس نشریه دیلی میل مشغول به کار شد.

 «بوریس جانسون» نخست وزیر سابق انگلیس، پس از استعفا از نمایندگی حزب محافظه کار در پارلمان این کشور، به عنوان مقاله نویس و ستون نویس جدید نشریه دیلی میل مشغول به کار شد.

براساس این گزارش، انتشار این خبر باعث خشم و عصبانیت مقامات کمیته مشورتی قراردادهای تجاری پارلمان شده زیرا روند مرسوم برای وزرای انگلیسی این است که مشاغل و سمت‌های مورد نظر خود پس از ترک داونینگ استریت را با آنها هماهنگ می کنند.

جانسون پیش از ورود به پارلمان در سال 2001، به عنوان ستون نویس دیلی تلگراف و ویراستار مجله خبری اسپکتاتور، فعالیت می کرده است.

دیلی میل در توئیتی این خبر را اعلام و جانسون را یکی از زیرک ترین و اصلی ترین نویسندگان معرفی کرد.

این کمیته در تحقیقات خود دریافت که جانسون در سال 2018 نیز پس از ترک سمت وزیر امور خارجه، با نقض قوانین به عنوان ستون نویس نشریه تلگراف کار کرده است.

براساس این گزارش، نخستین مقاله او در دیلی میل روز جمعه منتشر شد.

جانسون هفته گذشته در پی ماجرای موسوم به «پارتی گیت» استعفای خود را از سمت نماینده مجلس اعلام کرد. وی با این کار از انتشار نتایج تحقیقات یک کمیته پارلمانی درباره تخلفات اعضای دولت در دوران قرنطینه کرونا جلوگیری کرد. در ماه‌های اخیر، این کمیته در حال بررسی این موضوع بوده است که آیا جانسون علیرغم قوانین سختگیرانه قرنطینه در آن زمان، در ارتباط با اقدامات غیرقانونی در مقر دولت در خیابان داونینگ لندن به مجلس عوام دروغ گفته است یا خیر.   

جانسون پس از استعفا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از کمیته ویژه پارلمان انگلیس نامه‌ای را درباره نتیجه تحقیقات آن‌ها پیرامون ماجرای پارتی‌گیت دریافت کرده که به ‌تعبیر او نشانگر عزم و اراده برای اخراج وی از پارلمان است.

با کناره‌گیری جانسون از حوزه انتخاباتی آکسبریج و رویزلیپ جنوبی، انتخابات میان‌دوره‌ای برای تعیین جانشین وی از میان احزاب سیاسی برگزار خواهد شد.

نظرات در لندن در مورد اینکه آیا جانسون با این اقدام خود را به سمت فراموشی سیاسی کشانده یا در واقع خود را برای جانشینی سوناک آماده می کند بسیار متفاوت است.

به نوشته رسانه های مختلف این اقدام جانسون می‌تواند به جدایی در حزب محافظه کار دامن زده و به چالشی جدید برای "ریشی سوناک"، نخست وزیر انگلیس تبدیل شود.

روزنامه تاگس شاو آلمان در مطلبی نوشت: با استعفای بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، حزب محافظه‌کار بریتانیا بالاخره با آزمونی حیاتی روبرو شد.

جانسون ژوئیه سال گذشته در پی رسوایی پارتی‌گیت از مقام خود به عنوان نخست وزیری کناره‌گیری کرد. رسوایی پارتی گیت، در نوامبر 2021 با انتشار گزارشی در روزنامه انگلیسی دیلی میرور کلید خورد. براساس گزارش این روزنامه، دفتر نخست وزیر انگلیس در میانه دور دوم محدودیت های کرونایی و در شرایطی که برگزاری گردهمایی غیرکاری در فضای بسته ممنوع بود، میزبان مهمانی و جشن های غیرکاری بوده است.

علاوه بر جانسون، نخست وزیر سابق، نادین دوریس و نایجل آدامز از نزدیکان و معتمدان وی نیز از سمت خود به عنوان نماینده مجلس کناره گیری کردند. اکنون گمانه زنی هایی وجود دارد که گام بعدی جانسون چه خواهد بود و آیا او در انتخابات سراسری سال آینده مجدداً نامزد خواهد شد یا خیر.  
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین