|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۳۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
معاون وزیر نفت با اشاره به این که پرونده پروژه پارس جنوبی تا سال ١٣٩٦ بسته می شود، تصریح کرد: برداشت و توسعه میدانهای مشترک اهمیت ویژه ای برای وزیر نفت دارد
  معاون وزیر نفت در امور مهندسی از افتتاح ٧ فاز متعارف پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: انتقادها به وزارت نفت علمی و تخصصی نیست.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP )، سید عماد حسینی امروز (دوشنبه، ٢٠ بهمن ماه) در نشست خبری که در وزارت نفت برگزارشد با اشاره به این که در روزهای اخیر شائبه های مختلفی درباره صنعت نفت و عملکرد آن مطرح شده است که درست نیست، اظهار کرد: در روزهای آینده شاهد گشایش فاز ١٢ پارس جنوبی هستیم که بر خلاف افتتاحیه دولت گذشته نمایشی نخواهد بود.

وی با بیان این که اجرای کار در پارس جنوبی در شدید ترین دوران تحریم و در مقطعی که قیمت نفت کاهش یافته، اتفاق افتاده است، افزود: وزارت نفت تا زمانی که از پایان کار یک پروژه مطمئن نشود به یقین آن را افتتاح نمی کند.

عماد حسینی در واکنش به برخی منتقدان درباره این که  توسعه برخی از فازهای  پارس جنوبی به دلیل اولویت بندی متوقف شده است، افزود: هم اکنون هیچ فاز پارس جنوبی تعطیل نشده است و کماکان کارشان را ادامه می دهند؛ براین  اساس وزارت نفت سال آینده نیز طرحهای که دارای بالاترین پیشرفت هستند را در اولویت کاری خود قرار می دهد.

معاون وزیر نفت با اشاره به این که پرونده پروژه پارس جنوبی تا سال ١٣٩٦ بسته می شود، تصریح کرد: برداشت و توسعه میدانهای مشترک اهمیت ویژه ای برای وزیر نفت دارد و هم اکنون وی با حضور پیمانکاران این پروژه هفته ای سه تا چهار ساعت همه جزئیات توسعه این میدان بویژه فازهای اولویت نخست را بررسی می کند.

حسینی با بیان این که ما قصد سیاه نمایی نداریم و از دیگران نیز درخواست داریم این کار را نکنند، درپاسخ به سوالی درباره این که مصداقی درباره ضعف مدیریتی در دولت گذشته عنوان کنید، افزود: اجرای فازهای ٣٥ ماهه مصداق عینی سوء مدیریت در سالهای گذشته بوده است که انتقادهای زیادی در این زمینه در آن مقطع انجام شده؛ ضمن این نگاه های مهندسی در اجرای این فازها در سالهای اخیر دیده نشده است.

معاون وزیر نفت درباره این که شما در دولت گذشته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بوده اید، اما چرا در آن مقطع با این اجرای فازهای ٣٥ ماهه مخالفت نکردید، تصریح کرد: همه این مسائلی که هم اکنون گفته می شود در آن مقطع نیز عنوان شد اما با شدیدترین لحن و صدور بیانیه ای از سوی وزارت نفت دولت گذشته بر علیه من همراه شد.

وی با اشاره به این که این روزها با عناوین مختلف و در قالب برخی از الفاظ ناشایست، وزارت نفت را مورد شدیدترین انتقادها قرار داده اند، اظهار کرد: وزارت نفت به دور از حاشیه ها تلاش می کند تا پروژه های صنعت نفت به بهترین نحو اجرا شوند

معاون وزیر نفت افزود: وزارت نفت هم اکنون بر مدار عقلانیت حرکت می کند و با کمک مجلس می تواند راهگشا باشد.
 
 


    

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین