|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۶۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
سخنگوی دولت با بیان اینکه مشکلات طرح نهضت مسکن ملی را می‌دانیم، افزود: اصلی‌ترین مشکل این طرح کمبود نقدینگی است و باید نقدینگی موجود را به سمت ساخت مسکن هدایت کنیم.

تسنیم: سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت در حوزه اقتصادی کار‌های بزرگی را آغاز کرده و امروز برخی نتایج آن را می‌بینیم گفت: رکورد تجارت خارجی ما در این دولت شکسته شد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت  در جلسه با جوانان که با حضور نماینده، ولی فقیه در استان کرمان و استاندار در دفتر امام جمعه برگزار شد، با بیان اینکه متاسفانه در فرهنگ بومی کشور این آفت وجود دارد که در قانون‌مداری مشکل داریم و قانون گریزانی داریم که قانون را رعایت نمی‌کنند، اظهار داشت:، اما همه این‌ها دلیل نمی‌شود که، چون برخی افراد قانون را رعایت نمی‌کنند، قانون نگذاریم.

وی با اشاره به اینکه دولت با یک گفتمان رای آورده و مدیران خود را انتخاب کرده است، گفت: جنس دولت از مردم است و با مردم احساس دوگانگی نمی‌کند، برای همین نیاز است دولت و مردم به هم اعتماد کرده و مردم اجازه بدهند دولت برنامه‌های خود را به نتیجه برساند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مشکلات طرح نهضت مسکن ملی را می‌دانیم، افزود: اصلی‌ترین مشکل این طرح کمبود نقدینگی است و باید نقدینگی موجود را به سمت ساخت مسکن هدایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت سختی مسکن‌سازی را از اول می‌دانست و با وجود تمام این مشکلات زیر بار ساخت مسکن رفت، چرا که آن را وظیفه خود می‌دانست، ادامه داد: سامانه ۱۱۱ دولت آماده دریافت گزارشات تخلف و فساد مدیران و عملکرد دستگاه‌های دولتی است و مردم می‌توانند از این طریق گزارشات خود را به این سامانه ارائه کنند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه ساخت بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان در دو سال گذشته در دستور کار دولت است، گفت: در این مدت و تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی به آن‌ها تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه مالیات بر سیگار در این دولت برگردانده شده و این اقدام یکی از کار‌های مهم دولت برای سلامت جامعه است، بیان کرد: دولت در اطلاع‌رسانی ضعف دارد و این ایراد را قبول داریم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این دولت به سه کشور آمریکای لاتین سفر کرده است و دستاورد‌های بزرگی داشته، اما هنوز جزئیات این سفر‌ها اطلاع‌رسانی نشده است، گفت: رسانه‌های بیگانه حرف‌ها و سخنان ما را منتشر نمی‌کنند و بار‌ها دیدم که سخنانی که از من در رسانه‌های بیگانه بیان شده، حرف خود من نبوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت در حوزه اقتصادی کار‌های بزرگی را آغاز کرده و امروز برخی نتایج آن را می‌بینیم، افزود: رکورد تجارت خارجی ایران در این دولت شکسته شد، دیپلماسی خارجی دولت در حوزه اقتصادی اثرگذار بود و باعث رشد اقتصادی کشور شده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه دستاورد اقتصادی گفتمان مقاومت باعث شد که حجم تجارت خارجی کشور رکورد بزند و در سال ۱۴۰۱ با وجود اینکه اغتشاشات را هم داشتیم، حجم این تجارت به اندازه مجموع سال‌های قبل یعنی ۱۱۲ میلیارد دلار برسد، ادامه داد: نتیجه دیپلماسی دولت مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه جذب آموزش و پرورش از مسیر دانشگاه فرهنگیان است و دولت با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند، گفت: نظام آزمون استخدامی معلم‌ها نیز تغییر کرده است و صلاحیت عمومی و تخصصی و اختصاصی معلمان رصد می‌شود و اگر مطمئن شدیم معلم خوبی است بچه‌ها را دست او می‌سپاریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین