|
|
امروز: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۳۶۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
این مسئول افزود: این حادثه ۲۶ نفر حادثه دیده داشته که در روز اول یک نفر فوتی پیدا شده و ۲ نفر دیگر نیز توسط تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان رهاسازی و امدادرسانی شده و در مسیر انتقال به مرکز درمانی تحویل عوامل اورژانس داده شده اند.

ایسنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از کشف پنجمین پیکر مفقود شده در سیل شهرستان گرمی خبر داد.

حمید قویدل ظهر ۲۵ خرداد در مناطق سیل‌زده با بیان اینکه پیکر ۳ نفر از مفقودین سیل شهرستان گرمی پیدا شده بودند ادامه داد: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان پیکر ۲ نفر دیگر (دختر ۶ و ۴ ساله) را نیز در روستای حاج احمد کندی شهرستان گرمی و پارا قشلاق شهرستان بیله سوار پیدا کردند.

وی افزود: طی تلاش شبانه روزی نجاتگران هلال احمر پیش از این ۲ نفر (مرد ۳۵ ساله و دختر ۱۳ ساله) در روستای آغ داش شهرستان گرمی و یک نفر دیگر (دختر ۸ ساله) در روستای مسجدلوی شهرستان بیله سوار پیدا شده بودند و با پیدا شدن ۲ نفر دیگر هر ۵ نفر مفقودی حادثه سیل پیدا شدند.

وی با بیان اینکه عوامل جمعیت هلال احمر استان از ساعات اولیه حادثه وارد عملیات شدند، تصریح کرد: پیرو دریافت گزارش مردمی با شماره ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات استان اردبیل در ساعت ۱۴:۱۵ روز چهارشنبه ۲۴ خرداد مبنی بر بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب و مفقودی ۵ نفر در روستای میکائیل دره سی شهرستان گرمی تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به محل حادثه اعزام شده و امدادرسانی را آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: در دومین روز از عملیات جستجو در ۲۵ خرداد پیکر هر ۵ نفر مفقودی غرق شده توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل، پیدا و برای طی مراحل قانونی تحویل عوامل نیروی انتظامی شد.

قویدل ادامه داد: این عملیات با مشارکت نیروهای مردمی، سپاه، نیروی انتظامی و دیگر نهادها انجام شد.

وی ادامه داد: در این عملیات جستجو ۲۱ تیم شامل ۱۹ تیم سیلاب، یک تیم آنست و یک تیم ارزیاب متشکل از ۹۴ نفر/روز نجاتگر با استفاده از ۹ دستگاه/روز خودروی امدادی حضور داشتند.

این مسئول افزود: این حادثه ۲۶ نفر حادثه دیده داشته که در روز اول یک نفر فوتی پیدا شده و ۲ نفر دیگر نیز توسط تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان رهاسازی و امدادرسانی شده و در مسیر انتقال به مرکز درمانی تحویل عوامل اورژانس داده شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه ۴ باب منزل مسکونی نیز توسط قرمز و سفیدپوشان هلال احمر تخلیه شده است ادامه داد: به ۱۴ نفر از حادثه دیدگان نیز اسکان اضطراری داده شده و اقلام زیستی توزیع شده است.

این مسئول اضافه کرد: خانواده ها باید در تمام لحظات مسائل ایمنی را در نظر گرفته باشند تا دچار حادثه نشوند.

عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین