کد خبر: ۳۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
«محمد رضا عارف» در سایت شخصی خود به بهانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن اعلام حضور خود در مراسم 22 بهمن از همگان خواست که به فراخور توان و امکان خود در بزرگداشت این واقعه عظیم تلاش کنند.
 رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که میدان دار شدن هتاکان و دروغ پردازان در عرصه سیاست داخلی می تواند تهدیدی برای وحدت ملی باشد، گفت: دهه چهارم انقلاب، دهه دفاع از آرمان های اصیل و مبارزه با تحریف مبانی انقلاب است.

 «محمد رضا عارف» در سایت شخصی خود به بهانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن اعلام حضور خود در مراسم 22 بهمن از همگان خواست که به فراخور توان و امکان خود در بزرگداشت این واقعه عظیم تلاش کنند.

عارف در این یادداشت آورده است: 36سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می گذرد و در این دوران، در ایران و جهان حوادث تلخ و شیرین فراوان رخ داده است اما ملت فهیم ایران راه پر فراز و نشیب را به سوی هدف والائی که داشته است همچنان با صلابت ادامه می دهد. حقیقت آن است که انقلاب اسلامی ایران سابقه و عقبه ای دیرین و پرافتخار در تاریخ معاصر دارد.

دربخشی ازاین یادداشت آمده است: مبارزه و تحمل زندان، شکنجه، محرومیت، خون دل ها و بیدارگری های متفکران، اندیشمندان، فرهیختگان و در راس همه، امام خمینی(ره) پشتوانه ای مطمئن، تجربه ای غنی و بستری آماده را برای این انقلاب فراهم آورد.

عارف یادآور شده است: انقلاب اسلامی که بر بستر حضور آگاهانه و مصمم مردم جریان یافت، برخوردار از رهبری بود بزرگوار، عارف، حکیم، فقیه، سیاستمدار و مرجعی والا قدر که هم مظهر ایمان و همت مردم بود و هم نماد عزت و آزادی. انقلاب اسلامی ایران صرف نظر از مسیری که در سال های پس از پیروزی طی شده است، با پایان دادن به نظام طاغوت و تاسیس نظام جمهوری اسلامی، ملت را وارد مرحله تاریخی جدیدی کرد.

در این یادداشت تصریح شده است: نسل انقلاب با توجه به تجربه مبارزات ملت ایران در تاریخ یکصد ساله گذشته براساس الگوی نظری که برپایه ارزش ها و مشخصه های اندیشه اسلامی سامان یافته بود، انقلاب را به انجام رساند اما پس از انقلاب نیازمند الگویی عملی برای تحقق مطالبات تاریخی ملت بودیم. این الگو طبعا بایست براساس اهداف اولیه انقلاب که در اصلی ترین شعارهای مردم تجلی یافته بود، شکل بگیرد.

عارف افزوده است: قانون اساسی که درآن بر حقوق اساسی ملت، از جمله حق حاکمیت برسرنوشت خویش، حق تعیین سرنوشت و اداره امور خویش، اداره امور کشور بر اساس اتکا به آرای ملت، آزادی نظام حزبی، آزادی بیان و قلم تاکید شده و اصل جمهوریت در کنار اصل اسلامیت جزء اصول لایتغیر آن شمرده شده است، باید میثاق و عهدی جاودانه میان ملت و حاکمیت در تحقق این الگوی عملی باشد.

دریادداشت عارف آمده است: وحدت و انسجام ملی و تاکید صریح امام(ره) در نظر وعمل بر ضرورت مشارکت آگاهانه مردم در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی از طریق انتخابات، تاکید بر جایگاه مجلس منتخب مردم در راس امور، تصریح بر میزان بودن رای ملت، برخورد قاطع با رویکردهای قیم مآبانه و انحصار طلبانه در برابر ملت ،باید شاخص ها و معیارهای روشنی برای تنظیم و تاسیس این الگوی عملی باشد.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: امام(ره)، هرگونه اعمال قدرت و دخالت درامور کشور را بدون رای و رضایت مردم فاقد مشروعیت می دانستند و این درحالی است که دیگر انقلاب ها، تا ده ها سال بعد هیچ مبنایی برای اداره جامعه جز رای انقلابیون نداشتند اما در انقلاب اسلامی ایران قانون اساسی فصل الخطاب در تعیین رابطه میان حکومتگران و مردم و ساز و کار تدبیر جامعه است و سندیت و اعتبار آن هم ناشی از رای مستقیم مردم است و در واقع پیمانی است معتبر هم برای حکومت و هم برای مردم.

عارف در یادداشت خود آورده است: امروز کشور نیازمند همدلی و همراهی است و همه کسانی که به انقلاب، امام(ره)، رهبری و خواست های تاریخی ملت ایران احترام می گذارند باید بتوانند در همه عرصه ها، دین خود را ادا کنند.

وی اضافه کرده است: آنچه که امروز تهدیدی برای وحدت ملی می تواند باشد میدان دار شدن هتاکان و دروغ پردازان در عرصه سیاست داخلی است و حاکم شدن چنین فضایی مطمئنا با آن چه موردنظر انقلاب، امام و نظام بوده و هست فاصله دارد.

رییس بنیاد امید ایرانیان در این یادداشت خود از دهه چهارم انقلاب اسلامی به عنوان دهه دفاع از آرمان های اصیل انقلاب، دفاع از اساس جمهوریت نظام و مبارزه با تحریف اندیشه مبنای انقلاب و دهه پیشرفت و تعالی کشور نام برده و گفته است که در آستانه آغاز سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضرورت دارد ضمن برطرف کردن برخی کدورت ها و سوء تفاهم ها بین یاران انقلاب، در حل برخی مناقشات و معضلات پدید آمده از حوادث ناگوار گذشته با وحدت و همدلی تلاش بیشتری صورت گیرد.

همچنین عارف دهه فجر انقلاب اسلامی را دهه عزت، آزادی، استقلال و پاکی و راستی دانسته و گفته است که باید از سوی همه اقشارملت، بزرگ داشته شود تا شکوه بزرگداشت روز 22 بهمن به تناسب عظمت انقلاب، متعلق به همه مردم باشد. چرا که بزرگداشت این واقعه عظیم، تجلیل از انقلاب اسلامی و پاس داشت آرمان های والائی است که ملت ما از دیر باز داشته است و در انقلاب اسلامی خود را به آن نزدیک تر دیده است.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین