|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۳۶۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
وزارت امور اقتصادی باید نسبت به طرحی که اجرا می کند، تجدیدنظر کند. علت نارضایتی مردم و صف های طولانی تفاوت قیمت آرد یارانه ای با آرد صنف صنعتی است. هر کیسه ۴۰ کیلویی آرد یارانه‌ای ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان براساس کیفیت آرد قیمت گذاری شده و آرد صنعتی ۶۵۰ هزار تومان است، تفاوت ۱۸ برابری قیمت آرد باعث شده است نانوایی ها همه سهمیه آرد خود را یا عرضه نکنند یا نتوانند عرضه کنند.

ایلنا: سید محمدرضا میرتاج الدینی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۲ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با اشاره به عرضه نان و صف های طولانی در بسیاری از استان ها از جمله حوزه انتخابیه او گفت: باید نگاه ریشه‌ای به این مسئله داشته باشیم و بررسی شود چرا با وجود اینکه دولت یارانه سنگین به آرد و نان می دهد، مردم از این وضعیت ناراضی هستند. دولت در دو قسمت برای خرید گندم و آرد یارانه پرداخت می کند، یک نوبت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای آرد و نان اختصاص داده می شود و با توجه به هزینه های نانوایی و افزایش هزینه اجاره، آب، برق و حقوق کارکنان برای فروش هر نان ۳۰ درصد یارانه می دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم ادامه داد: وزارت امور اقتصادی باید نسبت به طرحی که اجرا می کند، تجدیدنظر کند. علت نارضایتی مردم و صف های طولانی تفاوت قیمت آرد یارانه ای با آرد صنف صنعتی است. هر کیسه ۴۰ کیلویی آرد یارانه‌ای ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان براساس کیفیت آرد قیمت گذاری شده و آرد صنعتی ۶۵۰ هزار تومان است، تفاوت ۱۸ برابری قیمت آرد باعث شده است نانوایی ها همه سهمیه آرد خود را یا عرضه نکنند یا نتوانند عرضه کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین