|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۳۶۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
سردار غلامشاهی افزود: متعاقبا با همکاری و تعامل با کشور همسایه (به دلیل قرار گرفتن موقعیت کشتی در آب های سرزمینی آن کشور) ، پس از بررسی و حضور میدانی، نگرانی کاپیتان کشتی رفع و او نیز با تشکر و اطمینان خاطر به مسیر دریانوردی خود ادامه می دهد.

سپاه نیوز: دریادار غلامشاهی از پاسخ مثبت فرماندهی و کنترل تنگه هرمز منطقه یکم نیروی دریایی سپاه به درخواست کمک کشتی تجاری خارجی در تنگه هرمز و رفع نگرانی آن خبر داد.

دریادار دوم پاسدار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: در بعد از ظهر شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۵ یک فروند کشتی تجاری با پرچم جزایر مارشال در هنگام ورود به تنگه هرمز بر روی کانال دریایی بین المللی ۱۶ درخواست کمک می کند که فرماندهی و کنترل تنگه هرمز سریعا با این کشتی تماس برقرار نموده و پس از بررسی درخواست و وضعیت منطقه، از حضور  شناورهای سبک غیرنظامی در نزدیکی این شناور رفع نگرانی و ابهام شد.

وی بیان کرد: فرماندهی و کنترل تنگه هرمز به محض درخواست کمک کشتی تجاری، با کاپیتان کشتی مذکور ارتباط رادیویی برقرار نموده و موضوع کمک را جویا می شود که کاپیتان کشتی اعلام می دارد؛ سه فروند قایق سبک کوچک غیرنظامی در فاصله چندمایلی از کشتی مشاهده نموده و نگران مزاحمت آنها برای خود می باشد.

سردار غلامشاهی افزود: متعاقبا با همکاری و تعامل با کشور همسایه (به دلیل قرار گرفتن موقعیت کشتی در آب های سرزمینی آن کشور) ، پس از بررسی و حضور میدانی، نگرانی کاپیتان کشتی رفع و  او نیز با تشکر و اطمینان خاطر به مسیر دریانوردی خود ادامه می دهد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: موضوع تامین امنیت، امدادرسانی و پاسخ به موقع به درخواست کمک شناورها و کشتی های در حال تردد در تنگه هرمز و خلیج فارس امری همیشگی بوده و تازگی نداشته است و قطعا هم ادامه خواهد داشت.


وی در ادامه گفت: متاسفانه رسانه های معاند به صورت غیرحرفه ای و بدون پای بندی به اخلاق رسانه ای، به ایجاد فضای نا امنی دامن زده و با انتشار اخبار کذب در پی توجیه حضور نامشروع و غیر موجه کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس، هستند.

دریادار دوم غلامشاهی با اشاره به رصد لحظه ای و همه جانبه تحرکات شناورهای فرامنطقه ای، در منطقه ماموریتی نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: در موقعیت درخواست کمک کشتی تجاری، هیچ شناور فرامنطقه ای حضور نداشته و اعلام این ادعا کذب محض بوده و موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه حفظ امنیت خلیج فارس بر عهده کشورهای این منطقه می باشد همواره مورد تاکید قرار گرفته است ، زیرا توان و ظرفیت کشورهای حوزه جغرافیایی خلیج فارس به گونه ای است که می توانند با همکاری همدیگر ، امنیت پایدار در خلیج فارس را برقرار کنند و  هیچ نیازی به حضور کشورهای بیگانه در منطقه ندارند.

گفتنی است که نیروی دریایی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که ملوانان این کشور و نیروی دریایی بریتانیا پس از ایجاد «مزاحمت» برای یک کشتی تجاری در تنگه هرمز به کمک آن کشتی رفتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین