|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۷
کد خبر: ۳۶۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
علم‌الهدی ادامه داد: انقلاب امام(ره) پیش از اینکه یک انقلاب و دگرگون‌سازی اجتماعی باشد، یک عملیات عظیم دینی و ولایی وابسته به مشیت پروردگار بود که «اسلامی بودن» این انقلاب را رقم زد. در انقلاب دینی، کلام و سیره یک فرد ملاک امور خواهد بود و آن امام زمان(عج) است. امام(ره) عبد صالح و بنده مخلص پروردگار بود و با همان دارایی، سرمایه و پشتوانه معنوی که داشت، خود را وقف خدمات خالصانه به وجود اقدس امام عصر(عج) قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: با انقلاب اسلامی ایران بود که خدای حذف‌شده از زندگی اجتماعی انسان، دوباره به متن بازگشت و اکنون شرایطی را رقم زده که محور سیاست دنیا، حاکمیت ارزش‌های دین و مردم‌سالاری اسلامی باشد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در آیین بزرگداشت مقام بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در حسینیه رهروان روح‌الله مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در جریان گرامیداشت یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن، آنچه بیش از همه اهمیت دارد، مسئله معرفت‌شناسی امام بزرگوار است؛ به‌خصوص برای نسلی که محضر ایشان را به‌صورت مستقیم درک نکرده و آنچه از وجود باعظمت امام می‌شناسند، از طریق سخنرانی‌ها و تصاویر ضبط‌شده از ایشان است.

وی افزود: امروزه هیچ‌ کس نمی‌تواند شخصیت انقلاب‌ساز و قهرمان‌آفرین امام را کامل‌تر از رهبر معظم انقلاب تحلیل کند. اینجاست که باید به این سخنان بصیرت‌افزا گوش فراداد، زیرا یکی از نقاط انحرافی که ممکن است پیش پای نسل امروز و نسل آینده ایجاد شود، مسئله تحریف امام(ره) است، تا به جایی که می‌توان ادعا کرد اگر روزی دشمن موفق به تحریف امام(ره) شد، انقلاب را از ما گرفته و میان نسل‌های آینده‌ساز کشور با انقلاب اسلامی جدایی ایجاد خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگرچه حقیقت این است که به برکت نظام‌سازی امام(ره) بود که ملت ایران از یک نظام ستم‌شاهی خلاصی پیدا کرد و مسیر زندگی‌اش ختم به تعالی بر بستر نظام اسلامی شد، اما بیش از این باید دقت داشت که امام هرگز محدود به این وجهه بنیان‌گذار، انقلاب‌ساز و قهرمان‌آفرین نبود و باید مراتب شخصیت امام عظیم‌الشأن را در جنبه‌های دیگری هم جستجو کرد.

علم‌الهدی ادامه داد: انقلاب امام(ره) پیش از اینکه یک انقلاب و دگرگون‌سازی اجتماعی باشد، یک عملیات عظیم دینی و ولایی وابسته به مشیت پروردگار بود که «اسلامی بودن» این انقلاب را رقم زد. در انقلاب دینی، کلام و سیره یک فرد ملاک امور خواهد بود و آن امام زمان(عج) است. امام(ره) عبد صالح و بنده مخلص پروردگار بود و با همان دارایی، سرمایه و پشتوانه معنوی که داشت، خود را وقف خدمات خالصانه به وجود اقدس امام عصر(عج) قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی در پاسخ به یکی از مصادیق تحریف‌آمیز جریان‌های معاند با نظام اسلامی، تصریح کرد: در این باره، برخی متحجرین در مخالفت با انقلاب اسلامی، به حدیث صحیحی از امام صادق(ع) اشاره می‌کنند که حضرت می‌فرماید هر نهضتی که پیش از قیام مهدی(عج) به راه بیفتد، طاغوت است. در حالیکه اصل روایت بخش دیگری هم دارد که در این نقل، حذف‌ شده و در آن امام صادق(ع) می‌فرماید هر نهضتی که پیش از قیام مهدی(عج) به راه بیفتد که مردم را به خود دعوت کند، طاغوت است. اصل روایت این است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: امام زمان(عج) زمانی قیام می‌کند که مردم بخواهند. تشکیل حکومت جهانی اسلام زمینه در اراده مردم دارد. بر همین اساس بود که انقلاب امام(ره) شکل گرفت تا دین را از حبس مساجد و زندانی حسینیه‌ها خارج کند، به متن زندگی بشر بیاورد و همه معادلات سیاسی استکبار را به هم بریزد. با انقلاب اسلامی ایران بود که خدای حذف‌شده از زندگی اجتماعی انسان، دوباره به متن بازگشت و اکنون شرایطی را رقم زده که محور سیاست دنیا، حاکمیت ارزش‌های دین و مردم‌سالاری اسلامی باشد. همه جریان‌هایی که در شرق و غرب عالم به قدرت می‌رسند، اگر یک دغدغه واحد داشته باشند، آن است که با چالشی به نام اسلام بر سر راه مستکبران ‌چه‌ کنند.

علم‌الهدی بیان کرد: بر همین اساس، انقلاب اسلامی ایران پرچمی در راستای انقلاب امام زمان(عج) است و تقابلی با نهضت مهدوی ندارد. این یک ادعای بدون شاهد نیست بلکه تاریخ گواهی می‌دهد که در طول نهضت، در مقاطع بسیاری دست نصرت پروردگار و اشاره خاص حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) دخالت داشته که همگان آن را به چشم دیده اند که در آشکارترین آن، همین بس که در این کشور، 40 هزار مستشار آمریکایی چکمه بر سر این مردم داشتند اما اراده پروردگار و عنایت حضرت بقیة‌الله(عج) بود که باعث شد تا به جای این 40 هزار چکمه پلید، سایه پربرکت حکومت دینی بر سر این ملت قرار بگیرد و مردم ما الگوی همه ملت‌های آزاده عالم شوند.

امام جمع مشهد افزود: یک زمان امام راحل فرمود به‌زودی پرچم «لا اله الا الله» بر فراز قله‌های عالم برافراشته خواهد شد. زمان دیگری از سقوط مارکسیسم خبر داد و وقت دیگری تأکید کرد که جهان از آمریکا بیزار است. آن موقع شاید برخی این سخنان امام را به تمسخر گرفتند اما برادران و خواهران، اکنون شهادت دهید که کجای دنیا نشانی از کمونیسم باقی‌مانده و کجای دنیاست که ندای «مرگ بر آمریکا» از آن شنیده نمی‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین