کد خبر: ۳۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
"روز مبادا" به کارگردانی فائزه عزیزخانی، در حالی شامگاه نوزدهم بهمن ماه برای اهالی رسانه نمایش داده شد که بسیاری از تماشاگران در انتظار دیدن دوباره هدیه تهرانی پس از مدت‌ها دوری بر پرده سینما بودند.
فیلم "روز مبادا" با حضور بسیار کوتاه هدیه تهرانی و مشاوره عباس کیارستمی در برج میلاد نمایش داده شد.

"روز مبادا" به کارگردانی فائزه عزیزخانی، در حالی شامگاه نوزدهم بهمن ماه برای اهالی رسانه نمایش داده شد که بسیاری از تماشاگران در انتظار دیدن دوباره هدیه تهرانی پس از مدت‌ها دوری بر پرده سینما بودند.

این فیلم داستان مستندگونه‌ای را از "فائزه عزیزخانی" روایت می‌کرد که قصد داشت اولین فیلم سینمایی خود را بسازد و مادرش به عنوان بازیگر اصلی او در تلاش بود تا در روزهایی که احساس می‌کرد به آخر زندگی‌اش نزدیک شده دخترش را برای ساخت فیلمش همراهی کند.

فائزه عزیزخانی که از دانشجویان فیلمسازی کارگاه عباس کیارستمی است، در نشست رسانه‌ای این فیلم گفت: ایده روز مبادا به شکل یک داستان کوتاه در دو سه صفحه نوشته شد. درواقع یک سال پیش از اینکه این فیلم ساخته شود مجموعه داستانی داشتم که وقتی این داستان به اتمام رسید فکر کردم می‌توان آن را به فیلمنامه تبدیل کرد. او در این فیلم بنا به روند داستان از حضور هدیه تهرانی بهره برده بود که البته این زمان بسیار کوتاه و شاید بیش از دو سه دقیقه نبود.

وی در پاسخ به سوالی درباره لزوم حضور هدیه تهرانی جلوی دوربین گفت: حضور او به اندازه مابقی قسمت‌های فیلم‌نامه واجب بود و کاراکتر مادر هدیه را وارد فیلمنامه کرد.

این کارگردان جوان که با اولین فیلم سینمایی‌اش در بخش هنر و تجربه سی و سومین جشنواره فیلم فجر قرار دارد، درباره اینکه فضای فیلم‌هایش شبیه آثار کیارستمی است و اینکه آیا از فیلم‌های علیرضا داودنژاد الهام گرفته است یا خیر گفت: مسلما از خیلی‌ها الهام گرفته ام اما کارهای آقای داودنژاد را بسیار دوست دارم و مسلما در ناخودآگاهم بی تاثیر نبوده است.

عزیزخانی درباره واقعی بودن داستان فیلمش هم توضیح داد: وقتی در فیلمی قصه روایت می شود محال است که تمام آن مستند باشد اما به هر حال لحظه‌هایی از آن به صورت مستند بوده که آن را حذف نکرده‌ام.

مینا اسکندرفر که به همراه محمد احمدی تهیه این فیلم را بر عهده داشت درباره ساخت آن اظهار کرد: فائزه عزیزخانی از دانشجویان فیلمسازی کارگاه عباس کیارستمی بود و در این کارگاه روش کار به شکلی است که بچه‌ها فیلم‌های کوتاه خود را می‌ساختند. از آن‌جا که فیلم‌های فائزه بیشتر در محیط خانه و به صورت رئال ساخته می‌شد وقتی فیلم‌نامه جدیدش را آماده کرد آقای کیارستمی گفت که برای ساخت آن اقدام کنیم و من هم با توجه به اینکه فیلمنامه را دوست داشتم تهیه‌کنندگی آن را قبول کردم.

 در نشست رسانه‌ای این فیلم مادر و برادر فائزه عزیزخانی هم که در روز مبادا بازی می‌کردند حضور داشتند اما هدیه تهرانی که پیش از این در خبرها بازیش در فیلم اول این کارگردان کنجکاوی برانگیز بود به جلسه نیامد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین