|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۳۶۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
ریچارد هچت، سخنگوی ارتش اسرائیل، گفت درگیری شبانگاه و هنگامی که مرزبانان تلاش کردند از قاچاق مواد مخدر به اسرائیل جلوگیری کنند، آغاز شد.

بر اثر درگیری مسلحانه کم‌سابقه میان مرزبانان اسرائیلی و مصری در روز شنبه، سه سرباز اسرائیلی و یک افسر مصری کشته شدند.

ریچارد هچت، سخنگوی ارتش اسرائیل، گفت درگیری شبانگاه و هنگامی که مرزبانان تلاش کردند از قاچاق مواد مخدر به اسرائیل جلوگیری کنند، آغاز شد.

به گفته او، چند ساعت بعد دو مرزبان اسرائیلی در نتیجه تیراندازی کشته شدند. پس از آنکه این دو مرزبان به تماس رادیویی پاسخ ندادند، اجساد آنها کشف شد.

به گفته ارتش اسرائیل، مرزبان مصری و سومین مرزبان اسرائیلی در تبادل آتش متعاقب این حادثه جان خود را از دست دادند.

ارتش مصر نیز اعلام کرده یک مرزبان این کشور در تعقیب قاچاقچیان مواد مخدر از موانع امنیتی مرزی عبور و با سربازان اسرائیل تبادل آتش کرد که در نتیجه آن، خود او و سه مرزبان اسرائیلی کشته شدند.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت تحقیقات در این باره با همکاری کامل ارتش مصر در جریان است و سربازان به دنبال یافتن مهاجمان احتمالی دیگر هستند.

این اولین تبادل آتش مرگبار در امتداد مرز اسرائیل و مصر طی بیش از یک دهه است.

ارتش اسرائیل اعلام کرده یکی از سه مرزبان جان‌باخته در این حادثه زن بود.

صحرای سینا در مصر محل جولان قاچاقچیان مواد مخدر است. اسرائیل و مصر در سال ١٩٧٩ قرارداد صلح امضا کردند و از آن زمان روابط امنیتی نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند.

اسرائیل یک دهه پیش به منظور جلوگیری از ورود مهاجران آفریقایی و شبه‌نظامیان مسلح در صحرای سینا، حصاری در امتداد مرز خود با مصر ایجاد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین