|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۳۶۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
شیکما برسلر، از رهبران اعتراضات «پرچم‌های سیاه» گفت: پلیس خشونت زیادی نشان داد که تا به حال مانند آن را شاهد نبودیم. ده‌ها معترض بازداشت شده و زخمی شدگان به بیمارستان منتقل شدند. شب سیاهی برای اسرائیل بود.

رسانه‌های اسرائیلی از درگیری‌های شدید میان پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان در نزدیکی منزل نخست وزیر این رژیم خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: درگیری‌هایی میان پلیس اسرائیل و معترضان در نزدیکی منزل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در قیساریا رخ داد. نیروهای اسرائیلی چهار نفر را بازداشت کرده و بینی یکی از معترضان را شکستند.

شیکما برسلر، از رهبران اعتراضات «پرچم‌های سیاه» گفت: پلیس خشونت زیادی نشان داد که تا به حال مانند آن را شاهد نبودیم. ده‌ها معترض بازداشت شده و زخمی شدگان به بیمارستان منتقل شدند. شب سیاهی برای اسرائیل بود.

وی گفت: مشاور قضایی دولت و رئیس شاباک باید اکنون خطر واضح و فوری علیه دموکراسی را اعلام کرده و متناسب با آن اقداماتی اتخاذ کنند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شامگاه جمعه تظاهرات غیرقانونی در مقابل منزل نتانیاهو برگزار شد. صدها معترض با بلندگو به این منطقه آمده و نظم عمومی را برهم زدند. پلیس سه تن را بازداشت کرد.

ایهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: ننگ است. دیکتاتوری عربده می‌کشد. موشه ردمان، از رهبران اعتراضات در بیمارستان است. ایال نافه، از دیگر رهبران در بازداشت است. بازداشت شدگان چند ساعت ناپدید می‌شوند بعد مجددا مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند. مانع وکلا می‌شوند. نتانیاهو و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل پلیس را به خشونت شدید در قیساریا وادار می‌کنند.

جاش براینر، خبرنگار امور پلیس در روزنامه هاآرتص در توییتی نوشت: پلیس اسرائیل شب گذشته صبرش را از دست داد. یک تظاهرات معمولی در قیساریا به صحنه خشونت پلیس و بازداشت بدون دلیل و تقسیم بازداشت شدگان بین مراکز پلیس تبدیل شد. همه این اتفاقات برای راضی کردن ایتامار بن گویر و نتانیاهو بود.

دودستگی‌های سیاسی در اراضی اشغالی میان دولت و مخالفان رو به افزایش است و مسؤولان یکدیگر را به تلاش برای ایجاد جنگ داخلی متهم می‌کنند. اراضی اشغالی از مدت‌ها پیش شاهد اعتراضات علیه دولت نتانیاهو و اصلاحات قضایی است که وی برای تصویب آن تلاش می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین