|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۳۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
بر اساس این گزارش، تروریست های بوکوحرام شنبه شب برای دومین بار در 3روز گذشته به شهر مرزی 'دیفا'حمله کردند.
شاهدان در شهرک 'دیفا' در کشور آفریقایی نیجر گفتند که یک مهاجم انتحاری روز یکشنبه خود را نزدیک بازاری در این شهرک نزدیک مرز نیجریه، منفجر کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس از نیامی پایتخت نیجر در غرب آفریقا، این حمله انتحاری تنها چند ساعت پس از عملیات موفقیت آمیز ارتش نیجر برای دفع حمله تروریست های 'بوکوحرام' مستقر در نیجریه، رخ داد دستکم 5 کشته برجاگذاشت.

'کادر لاوان' مقیم شهرک دیفا واقع جنوب شرقی نیجر نزدیک مرز نیجریه، گفت که این حمله انتحاری در روز یکشنبه رخ داد.

هر چند بوکوحرام از مهاجمان انتحاری سوار بر خودروهای حامل مواد منفجره و افرادی که جلیقه های مواد منفجره می پوشند، در ده ها حمله مرگبار در بازارهای پرازدحام و ایستگاه های اتوبوس نیجریه استفاده کرده که صدها قربانی برجا گذاشته است، اما این نخستین حمله این گروه در خارج از خاک نیجریه به شمار می رود.

نبرد علیه بوکوحرام در ماه های اخیر به طور فزاینده گستره منطقه ای به خود گرفته است، به گونه ای که نیروهای نظامی و امنیتی نیجر در چند روز اخیر چندین بار به اهداف و مواضع این گروه تروریستی، حمله کرده اند.

بر اساس این گزارش، تروریست های بوکوحرام شنبه شب برای دومین بار در 3روز گذشته به شهر مرزی 'دیفا'حمله کردند.

به گفته ساکنان محلی، ارتش نیجر توانست حمله عناصر این گروه را به دیفا که شنبه شب آغاز شد، پس از نبرد با تروریست ها تا ساعت 5 بامداد (به وقت محلی) یکشنبه، دفع کند.

مقام های نیجر هنوز آمار تلفات احتمالی این درگیری ها را ارایه نکرده اند.

نبرد علیه تروریست های بوکوحرام که هفته گذشته به خاک کشور کامرون نیز حمله کردند، در ماه های اخیر به مساله منطقه ای در غرب آفریقا تبدیل شده است.

به گفته مقام های کامرون، حدود یک صد غیرنظامی در حمله اخیر بوکوحرام به شهر 'فوتوکل' در این کشور کشته و در حدود 500 نفر دیگر زخمی شدند.

تروریست های بوکوحرام روز جمعه نیز به شهرهای 'دیفا و 'بوسو' در نیجر حمله کرد.

به گفته 'محمد کاریجو' وزیر دفاع نیجر، در حمله متقابل نیروهای نظامی چاد و نیجر در شهر بوسو به تروریست های بوکوحرام، تهاجم آنها خنثی شد و با برجانهادن 109 کشته عقب نشینی کردند.

در نشست اخیر مقام های منطقه و اتحادیه آفریقا در 'یائونده' پایتخت کامرون، پیشنهاد تشکیل نیروی مشترک متشکل از 8 هزار و 750 نظامی برای مقابله با بوکوحرام تصویب شد.

نظامیان این نیرو از ارتش های نیجریه و 4 کشور همسایه اش یعنی، چاد، نیجر، کامرون و بنین تامین می شود.

قرار است این نیروها ماه آینده اعزام شوند، هرچند احتمال به تعویق افتادن آن به دلیل کمبود بودجه وجود دارد.

سازمان ملل متحد نیز در این میان وعده حمایت های پشتیبانی و فنی داده است.

گروه تروریستی بوکوحرام که فعالیت های خود را در حدود 6 سال قبل در خاک نیجریه آغاز کرد و اکنون به بزرگ ترین چالش این کشور و غرب آفریقا تبدیل شده، تلاش می کند با الگو برداری از گروه تکفیری داعش، خلافت خودخوانده تاسیس کرده و بخش های تحت اشغال خود را توسعه دهد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین