|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۶۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
این مجالس، مجالس یاد و تذکر است و مهم‌ترین ویژگی ذکر و یاد این است که اول انسان را از غافل بودن رهایی می‌بخشد. نباید از راه شهدا غافل شویم. همچنین باید از تجربه سال‌های دفاع مقدس استفاده و آنها را به کار ببندیم. باید دلایل‌ موفقیت سال‌های دفاع مقدس را بررسی کنیم. دشمن در آن سال‌ها بسیار بی‌رحم با تمام قوای شرق و غرب به کشوری حمله کرد که هیچ امکانات و نیرویی برای دفاع نداشت.

تسنیم:  رئیس مجلس با بیان اینکه در حوزه‌‌ اقتصادی چالش‌‌ داریم، گفت: شرایط ‌دهه ۶۰ بسیار سخت‌تر از امروز بود.

محمد‌باقر قالیباف امروز در یادواره شهدای اسفراین اظهار داشت: من خودم را به همه رزمندگان و خانواده ایثارگران و به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران این منطقه بیش از همه مدیون می‌دانم.

در حوزه‌های اقتصادی چالش‌هایی داریم

وی افزود: امروز در حوزه‌های اقتصادی چالش‌هایی داریم و در حوزه جنگ رسانه و ترکیبی با مشکلاتی مواجه هستیم اما به عنوان یک راوی دفاع مقدس می‌گویم که شرایط سال های 60 به مرتب سخت تر بود. همواره در یادواره شهدا به این موضوع اشاره می‌کنم که یاد همسنگران در این مراسمات برای این است که دقت کنیم که هدف این جلسات چیست؟

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این مجالس، مجالس یاد و تذکر است و مهم‌ترین ویژگی ذکر و یاد این است که اول انسان را از غافل بودن رهایی می‌بخشد. نباید از راه شهدا غافل شویم. همچنین باید از تجربه سال‌های دفاع مقدس استفاده و آنها را به کار ببندیم. باید دلایل‌ موفقیت سال‌های دفاع مقدس را بررسی کنیم. دشمن در آن سال‌ها بسیار بی‌رحم با تمام قوای شرق و غرب به کشوری حمله کرد که هیچ امکانات و نیرویی برای دفاع نداشت.

بزرگ‌ترین درس مکتب شهدا حرکت بر مدار عدالت است

قالیباف ادامه داد: ما بر این باوریم که وقتی پیرو اهل بیت هستیم یعنی همه چیز مبتنی بر سنت‌های الهی است. سنت‌های الهی قابل تغییر نیست. باید به این سنت‌ها باور داشته باشیم.  بزرگ‌ترین درس مکتب شهدا حرکت بر مدار عدالت است.

وی گفت: بعد از فرار بنی‌صدر از ایران فرهنگ دفاع عوض شد و فرهنگ زمین بدهیم و زمان بگیریم، جای خود را به سنت‌های الهی داد. براساس سنت الهی اگر برای دین خدا حرکت کردیم حتما پیروز هستیم. باورها در جنگ ما را به این نقطه رساند که خمپاره نداشتیم اما در سال‌های بعد از آن فردی که سیلندر ماشین را می‌ساخت برای ما خمپاره ساخت‌.

در حوزه هوا‌فضا بدون شک جزو 10 قدرت اول دنیا هستیم

قالیباف افزود: همان روز که ما برد امکانات 10 کیلومتر را هم نداشتیم همان بچه‌های جبهه کاری کردند که بدر همان جنگ موشک ساختند و امروز در حوزه هوا‌فضا بدون شک جزو 10 قدرت اول دنیا هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هم در جنگ اقتصادی دچار چالش هستیم و برای حل آن باید باور داشته باشیم که مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت کنیم. مال حرام و ربا جنگ با خداست و در این موفقیت وجود ندارد. باید بدانیم وقتی حرف از عقلانیت می‌زنیم یعنی ورود مردم به میدان را جدی بگیریم، اما امروز مردم را از عرصه اقتصاد حذف کردیم. باید این موضوعات را از تجربه‌های دفاع مقدس فرا بگیریم.

‌ظرفیت پیر‌وزی در میدان ‌تحریم‌ها ‌را داریم

قالیباف تصریح کرد: در جنگ شناختی که دشمن از عرصه نظامی نا‌امید شده است، باید با عقلانیت حرکت کنیم. دشمن نقطه ضعف ما که اقتصادی است را پیدا کرده و از آنجا ضربه می‌زند، اما ظرفیت‌های مادی، انسانی و سرمایه‌ها به ما می‌گوید با مدیریت درست می‌توانیم این مشکلات را حل و سرمایه را تبدیل به ثروت کنیم. حتما ظرفیت پیر‌وز شدن در این میدان و تحریم‌ها وجود دارد.

رئیس مجلس گفت: امروز در کشور روند منفی جمعیت را داریم که بری آینده بسیار خطرناک است و باید این پیری جمعیت را جدی بگیریم. ولی در حال حاضر در اوج منابع انسانی تحصیل کرده متخصص هستیم، اما چه شده که از این دو عامل مهم استفاده نمی‌کنیم؟ چرا فرصت را در اختیار مردم نمی‌گذاریم؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین