|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۶۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین مجمع عمومی TOBB گفت: "عقل و درایت در ترکیه بار دیگر بر مهندسی سیاسی چیره شد. تلاش برای هدایت سیاست از طریق سازمان‌های تروریستی به هدف خود نرسید.

اردوغان خود را شهروندی خواند که به اراده ملی اعتماد دارد و گفت که درایت در ترکیه بر مهندسی سیاسی غلبه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین مجمع عمومی TOBB گفت: "عقل و درایت در ترکیه بار دیگر بر مهندسی سیاسی چیره شد. تلاش برای هدایت سیاست از طریق سازمان‌های تروریستی به هدف خود نرسید.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: هدف ما ایجاد کمربند امنیت و صلح در اطراف کشور است،از اروپا تا دریای سیاه، از قفقاز و خاورمیانه تا شمال آفریقا.

او افزود: من هم شهروندی هستم که به اراده ملی اعتماد دارد، برای کشورش آرزوهایی دارد و به آن حس تعلق دارد، او پیروز مسلم این انتخابات است.

اردوغان گفت: ائتلاف سابق مخالفان برای دومین بار در پای صندوق‌های رای از ملت کارت قرمز دریافت کرد.

او تصریح کرد: برای مشکلات پیش روی کشورمان با یک فکر مشترک به دنبال راه‌حل خواهیم بود. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم کسانی که با برنامه‌های متفاوت عمل می‌کنند در بین ما باشند. ما با یک فکر مشترک به دنبال راه حل برای مشکلات کشورمان خواهیم بود.

اردوغان با بیان اینکه مصمم است اقداماتی را برای جبران مشکلات اقتصادی انجام دهد، گفت: ما قاطعانه به سیاست خود مبنی بر ظلم نکردن به شهروندان با تورم متعهد هستیم.

رئیس جمهور ترکیه قول داد که مشکل ویزا را که اخیراً به عنوان یک باج‌گیری سیاسی مورد سوءاستفاده قرار گرفته، در اسرع وقت حل کند.

اردوغان در سخنرانی خود خطاب به دنیای تجارت گفت: از شما می‌خواهم به کسانی که همیشه هر بار که دهان باز می‌کنند تصاویر بدی درباره اقتصاد ترکیه ترسیم می‌کنند، اعتبار ندهید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین