|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۹
کد خبر: ۳۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
انقلاب یمن را می‌توان به دلیل عمل کردن به معیارهای یک انقلاب موفق و منحل کردن کلیه مکانیسم‌های دولت پیشین، موفق ترین انقلاب قرن بیست و یکم در میان کشورهای عربی دانست.
ناصر قندیل تحلیلگر سیاسی برجسته لبنانی در جدیدترین یادداشت خود به بررسی انقلاب یمن پرداخته و می‌نویسد: همانگونه که حزب الله رؤیای مقاومت را که دست نیافتنی می‌نمود محقق کرد و آن را تبدیل به معجزه‌ای کرد که از شیوه مبارزه ویتکنگ‌ها نیز برتر است، حزب الله با شیوه مقاومت خود قدرت بازدارندگی بزرگی را به وجود آورد که تمامی ارتش‌های کشورهای عربی از به وجود آوردن آن عاجز هستند.

حوثی‌ها انقلابی را به ثمر نشاندند که رژیم پیشین را سرنگون کرده و قانون اساسی را به حالت تعلیق در آورد، این انقلاب پارلمان را منحل کرد و یک شورای ملی انتقالی تاسیس کرد که شورای ریاست جمهوری را انتخاب می‌کند و دولتی از آن سرچشمه خواهد گرفت که کشور را دو سال اداره خواهد کرد.

حوثی‌ها تماما بر اساس دستور العمل‌ انقلاب‌های موفق عمل کردند، امری که در هیچ‌یک از کشورهای بهار عربی (بیداری اسلامی) شاهد آن نبودیم، در این کشورها مکانیسم‌های رژیم پیشین همچنان پابرجا باقی ماندند و بر اساس آنها مکانیسم‌های جدیدی تاسیس شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین