|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۳۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: از روز یکشنبه ۲۰۰ هزار نهال توت در استان‌های مستعد کشور و بین نوغانداران توزیع می‌شود.
علی اصغر داداش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه زنگ احیاء صنعت نوغان در کشور با ایجاد ساختار جدید نواخته شده است، اظهار داشت: اصلی‌ترین عامل برای این کار مردم و نوغانداران هستند.

وی افزود: مرکز به عنوان یک نهاد نوغانداری برای اعمال وظایف حاکمیتی، نظارتی و توسعه‌ای خود برنامه‌های متنوعی را برای صنعت نوغانداری پیش‌بینی کرده است و به دنبال احیاء پرورش کرم ابریشم در ایران به ویژه گیلان هستیم.

سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه این مهم با تغییر و در اختیار قرار دادن برخی از نهاده‌ها ممکن است، گفت: به دنبال تولید نهاده‌های مورد نیاز نظیر تخم نوغان و نهال توت اصلاح شده هستیم.

داداش‌پور با بیان اینکه نیازمند تعامل همه دستگاه‌های اجرایی هستیم تا بتوانیم ابریشم را از افولی که در دهه اخیر ایجاد شده نجات دهیم، تصریح کرد: با ورود امید به تولید در بین کشاورزان و اقدام به تولید این صنعت را دوباره احیاء می‌کنیم.

توزیع 200 هزار نهال توت در کشور آغاز شد

وی از توزیع نهال توت اصلاح شده خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال 200 هزار نهال از فردا یکشنبه استان‌های مستعد پرورش کرم ابریشم توزیع می‌شود.

سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه آمادگی برای توزیع تخم نوغان وجود دارد، تصریح کرد: حدود 36 هزار تخم نوغان آماده توزیع در مرکز وجود دارد، البته با وجود ظرفیت‌های موجود در کشور باید تولید نهال توت و تخم نوغان افزایش یابد.

داداش‌پور با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که در نوغانداری پیشینه و قدمت زیادی دارد، گفت: به همین دلیل در این مرکز به دنبال رسیدن به جایگاه اصلی خود هستیم.

وی افزود: در این مرکز با ساختار جدید به دنبال تدوین برنامه‌های مشارکتی به منظور ترغیب نوغانداران و علاقمندان به حرفه نوغانداری در راستای احیاء صنعت کرم ابریشم و با مشارکت ویژه بانوان هستیم.

سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور تاکید کرد: این حرفه بدون ایجاد مزاحمت در کنار سایر بخش‌های کشاورزی سبب اشتغال و درآمد برای کشاورزان می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین