|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۳۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به قطر هشدار داد که برای میزبانی جام جهانی 2022 نباید بازیکنان خارجی با ملیت های مختلف را به خدمت بگیرد.
از ساکرنت، بلاتر روز جمعه در بیانیه ای که توسط فیفا منتشر شد ، اعلام کرد: قطر میزبان جام جهانی 2022 ، نباید مانند جام جهانی هندبال، بازیکنان خارجی وارد تیم کند و این رقابت با ورود بازیکنان خارجی بی معنا خواهد بود.

قطر کوچکترین کشور میزبان جام جهانی در طول تاریخ، دارای 282هزار و 750 شهروند است ولی 1.5 میلیون نفر خارجی دراین کشور زندگی می کنند.

بلاتر خاطرنشان کرد که بر روند انتخاب بازیکنان قطری نظارت دارد و از فدراسیون هندبال قطر به خاطر به خدمت گرفتن بازیکنانی با ملیت های مختلف انتقاد کرد و این کار را موجب تخریب روحیه تیم دانست .

تیم قطر هنگام میزبانی جام جهانی هندبال از بازیکنانی با ملیتهای فرانسوی، اسپانیایی، کوبایی و مونته نگرویی در تیم کشورشان استفاده کرد.

براساس قوانین فیفا، بازیکن که در کشوری متولد می شود تابعیت آن کشور را دارد. در غیر این صورت باید به مدت 5 سال در کشور غیر متبوع زندگی کند تا شرایط لازم را برای احراز بازی در تیم ملی آن کشور به دست آورد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین