|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۲
کد خبر: ۳۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
ربیعی در جشن شکرگزاری سلامت که توسط باشگاه خبرنگاران برگزار شد، گفت: در دولت یازدهم ۲۵۰۰قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که ۳۰ قلم آن مربوط به داروی بیماران خاص است که دو هفتهٔ پیش ۱۱قلم از این تعداد تحت پوشش قرار گرفت.
دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۷ بهمن در جشن شکرگزاری سلامت که با حضور جمعی از بهبود یافتگان بیماران سرطانی کودکان پیوند مغر استخوان و برخی از هنرمندان از جمله رضا داوود‌نژاد و حسین محب اهری و ورزشکاران همچون مایلی کهن در تالار اجتماعات بیمارستان شریعتی برگزار شد، گفت: من یکی از عزیزانم را یعنی همسرم را به خاطر سرطان از دست دادم، 10 سال پیش زمانی که در شرایط سخت شغلی قرار داشتم، متوجه شدیم که همسرم مبتلا به سرطان است، تلاش‌های زیادی کردم تا همسرم درمان شود به طوری که تمام زندگیم را فروختم و حدود نود میلیون تومان برای درمان هزینه کردم اما متاسفانه همسرم را از دست دادم.

وی با بیان اینکه من همسرم را به خاطر تشخیص دیر از دست دادم، افزود: بیماری یک واقعیت است و ما باید یاد بگیریم این واقعیت را به درستی درک کنیم. باید توجه داشت که خانواده دوستان نهاد‌های حمایتی جامعه و دولت باید از ابتدا در کنار یک فرد مبتلا به سرطان قرار بگیرند در حال حاضر ما نهاد حمایتی مناسبی در جامعه نداریم، زمانی روح خیر جمعی در جامه بالا بود اما امروز این خیر کمرنگ شده بنابر این باید کاری کنیم تا بتوانیم این روح را در جامعه دوباره زنده کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه در کشور سالانه ۱۱هزار میلیارد تومان دارو مصرف می‌شود، عنوان کرد: ۸۵درصد دارو‌ها تحت پوشش بیمه هستند و در مورد داروی بیماران خاص ۹۰تا ۹۵ درصد تحت پوشش بیمه قرار دارند که سهم دارو‌های خاص از ۱۱هزار میلیارد دوهزار میلیارد تومن است.

 وی ادامه داد: در دولت یازدهم ۲۵۰۰قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که ۳۰ قلم آن مربوط به داروی بیماران خاص است که دو هفتهٔ پیش 11 قلم از این تعداد تحت پوشش قرار گرفت.

 ربیعی تاکید کرد: ما باید به سمت پیشگیری و غربالگری قرار حرکت کنیم و در تلاش هستیم که برخی از آزمایشات غربالگری تحت پوشش بیمه قرار دهیم، البته باید توجه داشت که ما دراین یک سال اخیر تمام هدفمان را روی طرح تحول گذاشتیم تا این طرح موفق شود.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه هزینهٔ درآمد سازمان تامین اجتماعی در دست خودمان است، طرحی داریم تا در آیندهٔ نزدیک کسانی که به بیمارستان‌های تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند هیچ هزینه‌ای پرداخت نکنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین