|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۳۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
شورای امنیت سازمان درباره اوضاع یمن به شدت ابراز نگرانی و تهدید کرد که امکان اعمال تحریم‌های جدیدی در صورت عدم از سرگیری مذاکرات برای خروج از بحران وجود خواهد داشت.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه درباره اوضاع یمن به شدت ابراز نگرانی و تهدید کرد در صورتی که مذاکرات برای خروج از بحران از سر گرفته نشود تحریم‌های جدیدی را اعمال خواهد کرد.

۱۵ کشور عضو در بیانیه‌ای که سفیر چین به عنوان شورای امنیت در ماه فوریه قرائت کرد «برای تصویب تحریم‌های بیشتر در صورتی که مذاکرات فوری از سر گرفته نشود، اعلام آمادگی کردند.»

اعضای شورای امنیت «مصرانه از همه طرف‌ها به ویژه حوثی‌ها خواستند توافقنامه‌هایی را که برای حل بحران حاصل شده است مثل طرح شورای همکاری خلیج فارس و کنفرانس گفتگوی ملی رعایت کنند.»

این شورا همچنین آزادی فوری رئیس جمهور، نخست وزیر و اعضای دولت یمن را از بازداشت خانگی خواستار شد.

شورای امنیت در بیانیه خود که از اجماع ۱۵ کشور حکایت دارد در همین حال از کودتا توصیف کردن اقدامات جدید انصارالله و محکوم کردن ضمنی آن خودداری و بر حمایت خود از «جمال بن عمر»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد تاکید کرد.

تحریم‌های مورد نظر شورای امنیت به صورت کلی تحریم تسلیحاتی، توقیف دارایی و ممنوعیت سفر را شامل می‌شود که به عقیده دیپلمات‌ها بخت بسیار کمی برای تحت تاثیر قرار دادن شبه نظامیان دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین