|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند از پایان موفقیت آمیز عملیات جستجو و نجات برای ۱۹ کوهنورد بروجردی در ارتفاعات گرین نهاوند خبر داد.
محمد تقی شهبازی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند اظهار داشت:  روز جمعه ۱۷ بهمن ماه ۱۹ کوهنورد بروجردی عضو گروه اشکان از استان لرستان که قصد صعود به ارتفاعات کوه گرین در شهرستان نهاوند را داشتند متأسفانه درطول مسیر راه را گم می کنند.

وی با اشاره به عملیات امداد و نجات کوهنوردان گم شده گفت: از ساعت ۱۵ روز جمعه تیم های امداد و نجات جمعیت هلال، اورژانس و فوریت های پزشکی، دهیار و تیم امداد و نجات روستایی وراینه در دامنه کوه گرین واقع در منطقه گاماسیاب مستقر شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند در ادامه افزود: در اولین اقدام و بعد از شناسایی موقعیت کوهنوردان گم شده به وسیله جی پی اس یک مصدوم به نام جواد بهاری ۶۴ ساله معلم بازنشسته که از ارتفاعات گرین سقوط کرده و دچار تروما سر و کمر شده بود با کمک بالگرد امداد هوایی به بیمارستان بعثت همدان منتقل شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: سه نفر دیگر از کوهنوردان که در یخچالی در منطقه غار قوش گرفتار آمده بودند ردیابی و توسط تیمهای امداد و نجات اورژانس و هلال احمر به دامنه کوه منتقل شدند.

محمد تقی شهبازی بیان داشت: ۱۵ نفر دیگر از اعضا این گروه نیز با هدایت و کمک اعضا تیم های امداد و نجات به پناهگاه شماره یک ارتفاعات گرین هدایت و از آنجا به دامنه کوه منتقل شدند.

شهبازی با بیان اینکه عملیات امداد و نجات این کوهنوردان بیش از پنج ساعت طول کشید، خاطرنشان کرد: بخشدار مرکزی نهاوند، تیم های امداد و نجات هلال احمر، اورژانس و فوریت های پزشکی، دهیار و تیم امداد و نجات کوهستان روستای وراینه در این عملیات شرکت داشتند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین